Ik wil zegmaar de waarde "currentVersion" uit bovenstaande script halen. Hoe doe ik dit
Volgens mij moet dit heel makkelijk zijn, maar ik kom er niet achter
alvast bedankt, gr J
ps. kan iemand mij vertellen hoe deze manier van scripten heet?
Ik ken (nog) geen php en ik heb deze optie nog nooit gezien bij js.
Het punt is dat ik bovenstaande script niet wil aanpassen omdat ik hem vaker wil gebruiken.
Alleen toevallig bij mij huidige script waar ik bezig ben wil ik die variable uit bovenstaande script halen.
Waarom moet je dat nou zeggen, ik heb dat wel geschreven, ik weet alleen niet hoe die manier van scripten heet.
Waarom zou ik daarover liegen???
Als je zo graag eigenwijs bent, ik heb die vraag al eens eerder gesteld (Linkje), maar ik weet nog steeds niet hoe het nou precies heet. Ik heb gewoon van bestaande scripts mezelf geleerd hoe dat werkt. Kwestie van uitproberen hè.
En even om duidelijk te zijn; ik heb met behulp van andere scripts bovenstaande script wel zelf geschreven !!!
---
@stijn1989
Kun je me dan uitleggen hoe ik dat dan moet doen, want ik kom er echt niet uit. Ik heb al vanalles geprobeerd (zelfs met de call functie).
ok, ik ben alweer een stukje verder gekomen, maar ben er nog niet helemaal.
Het probleem was dat er geen 'var' voor de tweede variable in de functie mag staan.
Maar zoals je kon zien in de script in de eerste post staat 'currentVersion' in nog een functie. Zodra ik dus bij 'str = "b";' (zonder ') in deze functie zet, werkt de alert niet meer.
Ik heb de volgende code nu: