login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[js] pagina overlay

Offline jerone - 21/08/2007 17:16
Avatar van jeroneJS gevorderde hello

Ik zoek een script dat een overlay (transparant) over de pagina maakt en dat een venster te voorschijn komt (geen iFrame).

Eigenlijk precies hetzelfde als de bekende LightBox, zonder de pispatoe eromheen met die plaatjes enzo.

Zoiets moet toch wel bestaan, alvast bedankt, gr J

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 21/08/2007 17:21
Avatar van Stijn PHP expert Ik heb al een paar keer de broncode van lightbox bekeken (diagnonaal) en volgens mij zetten ze na de <body> een div met class #overlay. In de CSS staat dan de background-color zwart en transparant. Height en width 100% en z-index op 99 zodat die div toch bovenaan komt te liggen.

Je moet dan enkel nog een div maken in de <div class="overlay"> met dat kader erin. Let op dat die die overlay div display:none; heeft. Probeer het eerst in zo, maak een knopje waarin de display op block wordt gezegt of op none.
Offline jerone - 21/08/2007 17:31 (laatste wijziging 21/08/2007 23:26)
Avatar van jerone JS gevorderde oke, ik heb nu het volgende:
  1. var overlayDIV = document.createElement("DIV");
  2. overlayDIV.setAttribute("id","overlayDIV");
  3. overlayDIV.setAttribute("style","background-color:#000;opacity:.7;filter:alpha(opacity=70);display:block;position:fixed;height:100%;width:100%;top:0px;left:0px;z-index:9999");
  4.  
  5. commandHeight = 250; // px
  6. commandWidth = 500; // px
  7. commandTop = Math.min((meaSureMentWindow('h') - commandHeight)/2)
  8. commandLeft = Math.min((meaSureMentWindow('w') - commandWidth)/2)
  9. var commandsDIV = document.createElement("DIV");
  10. commandsDIV.setAttribute("id","userCommandsDIV");
  11. commandsDIV.setAttribute("style","border:1px solid #000;background-color:#fff;opacity:.9;filter:alpha(opacity=90);display:block;position:fixed;height:" + commandHeight + "px;width:" + commandWidth + "px;top:" + commandTop + "px;left:" + commandLeft + "px;z-index:9998");
  12.  
  13. overlayDIV.appendChild(commandsDIV);
  14. document.body.appendChild(overlayDIV);

Maar nu wil ik het HTML weergeven in de div d.m.v. javascript; hoe kan ik dit het beste doen 
Offline lemoinet - 22/08/2007 16:08 (laatste wijziging 22/08/2007 16:08)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde
  1. overlayDIV.innerHTML = 'je html code';
Offline jerone - 22/08/2007 22:17 (laatste wijziging 23/08/2007 22:19)
lemoinet schreef:
[..code..]
jah ok dat kan, maar ik wil een hele tabel invoegen.
Dat betekend of alle html achteraan te zetten (moeilijk aan te passen) of een heleboel regels met '<html>' + tekens (heel veel werk).
Tevens is innerHTML geen standaard en werkt het niet goed bij XHTML pagina's.

DOM methodes zijn wel standaard, maar weer erg langzaam en kost een heel veel moeite om te scripten.

Nou had ik ergens een keer gelezen dat je zoiets makkelijker kon doen met regEx ofzow.

Iemand een oplossing of een andere makkelijke manier   

bump sorry
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s