HTML beginner |
|
Bedankt voor jouw uitleg, maar volgens mij doe ik nog steeds iets fout. Ik heb de (volgens mij) belangrijke delen van het artikel dat jij gaf ook gelezen. Ik heb nu van het gedeelte waar ik de hoogte van een DIV achterhaal een functie gemaakt en tussen <head> en </head> gezet. (dat moet toch, of niet ?)
Overigens ziet dat stukje er zo uit:
<script type="text/javascript">
function div_height(hotel_id)
{
var hoogte
hoogte = document.getElementById('div_hotel_'+ hotel_id).offsetHeight;
var new_url = "index.php?page=results&fid=<?php echo $fid; ?>&funpark=<?php echo $funpark_encoded; ?>&height=" + hoogte +"&hotelid=" + hotel_id + "&language=<?php echo $lang; ?>";
document.write(new_url +", -- ,"+ height_div);
}
</script>
<script type="text/javascript"> function div_height(hotel_id) { var hoogte hoogte = document.getElementById('div_hotel_'+ hotel_id).offsetHeight; var new_url = "index.php?page=results&fid=<?php echo $fid; ?>&funpark=<?php echo $funpark_encoded; ?>&height=" + hoogte +"&hotelid=" + hotel_id + "&language=<?php echo $lang; ?>"; document.write(new_url +", -- ,"+ height_div); } </script>
Verder ziet het stukje waar ik de functie mee aanroep er zo uit:
<script type="text/javascript">
window.onload = div_height("100");
</script>
<script type="text/javascript"> window.onload = div_height("100"); </script>
(die 100 heb ik er alleen maar in staan omdat ik er mee aan het testen ben, later wordt dit een php-variabele)
Heb ik het nou eigenlijk toch niet helemaal begrepen of zit er maar een klein foutje in het stukje ? Wordt window.onload trouwens wel door alle browsers ondersteund ? (heb nu FireFox) |