login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tekstkleur veranderen bij mouseover

Offline wicked_wolf - 10/08/2007 22:35 (laatste wijziging 11/08/2007 12:55)
Avatar van wicked_wolfNieuw lid ik wou dus een script maken om bij een mouseover de tekstkleur te laten veranderen (voor een titel)
ik heb hier het script om het in een bepaalde kleur te laten veranderen, maar ik was op zoek naar een script om het een random kleur te geven (met willekeurig een kleurcode uit een lijst laten kiezen ben ik al content :d )
ik had gedacht om de volgende code te gebruiken voor een willekurig nummer te kiezen:

var ranNum= Math.floor(Math.random()*2);

en dan een code om, afhankelijk of het nu 0 of 1 geworden is, een kleurcode te pakken, maar ik krijg het niet klaar om het te laten werken(onderstaande code met vaste kleuren werkt wel)

1. <script language="JavaScript">
  2. <!--
  3.  
  4. function MOn(dingske) {
  5. dingske.color="#FFFF00"; }
  6. function MOff(dingske) {
  7. dingske.color="#000000"; }
  8. function NOn(dingske) {
  9. dingske.color="#0000FF"; }
  10. function LOn(dingske) {
  11. dingske.color="#00FF00"; }
  12. // -->
  13.  
  14.  
  15.  
  16. <font onMouseOver="MOn(this);" onMouseOut="MOff(this)">wicked wolf</font>&nbsp;&nbsp;
  17. <font onMouseOver="LOn(this);" onMouseOut="MOff(this)">&</font>&nbsp;&nbsp;
  18. <font onMouseOver="NOn(this);" onMouseOut="MOff(this)">dandry dragon</font>

stijn1989 schreef:
code tags!!! In je &nbsp heb je in de laatste een ; vergeten (2 maal).

weet er iemand hoe ik de random functie kan inbouwen?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 11/08/2007 12:57
  1. dingske.style.color="#00FF00";
color is een CSS element. Je kan de kleur wijzigen dus via style. Je html code is wat aangepast:

1. <font id="wickedWolf" onMouseOver="MOn(this);" onMouseOut="MOff(this);">wicked wolf</font>&nbsp;&nbsp;
  2. <font id="and" onMouseOver="LOn(this);" onMouseOut="MOff(this);">&</font>&nbsp;&nbsp;
  3. <font id="DandryDragon" onMouseOver="NOn(this);" onMouseOut="MOff(this);">dandry dragon</font>
Offline wicked_wolf - 11/08/2007 19:27
Avatar van wicked_wolf Nieuw lid heel erg bedankt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.364s