login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wysiwyg

Offline Wijnand - 22/06/2007 14:38
Avatar van WijnandModerator Hey luitjes,

ik ben bezig met een aantal wysiwyg-editors uit te proberen en eentje die ik erg leuk vind heeft een bugje... of het is een firefox bugje en dat weet ik juist niet.

Als ik ctrl-B doe in IE dan doet hij het goed, maar in FF dan gaat hij eerst naar bookmarks toe en als je dan nog 2 keer ctrl-B doet dan wordt de tekst pas Bold....

is dat een firefox bugje?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline smoos - 22/06/2007 14:50
Avatar van smoos PHP gevorderde Ctrl-b is gewoon een sneltoets van FF
Offline Wijnand - 22/06/2007 15:14
Avatar van Wijnand Moderator ja dat weet ik, maar ook in IE en daar werkt het wel....

het gaat er juist om dat je met javascript ipv bookmarks (of favorieten) nu de tekst gewoon bold maakt.
Offline vinTage - 22/06/2007 15:37
Avatar van vinTage Nieuw lid Lijkt me eerder een bug van IE dat hij de shortcuts negeert 
Offline Koen - 22/06/2007 16:07
Avatar van Koen PHP expert Kan je niet beter de ALT key gebruiken in wysiwyg's?
Offline Wijnand - 22/06/2007 16:08
Avatar van Wijnand Moderator zucht, ok laat ik het nog eens zeggen.

er zijn een aantal wysiwyg-editors die het gewoon goed doen (in beide), maar bij de laatste die ik probeerde (die ik wel lekkerder vind) werkt dat net niet goed....

Offline Grayen - 22/06/2007 17:15
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Dat ligt inderdaad aan FF, als goed is is het goed te verhelpen, door de automatische event te blokken (zie deze link voor meer info om deze events te blokken http://www.webmasterworld.com/forum91/4965.htm), en vervolgens er zelf eentje op te laten toepassen.
Offline Gerard - 22/06/2007 17:27
Citaat:
er zijn een aantal wysiwyg-editors die het gewoon goed doen (in beide), maar bij de laatste die ik probeerde (die ik wel lekkerder vind) werkt dat net niet goed....
En toen had je niet zoiets van "laat ik eens zien wat het verschil in code is tussen die 2 editors wanneer ik gebruik maak van die toetscombinaties"?
Offline Wijnand - 22/06/2007 19:43 (laatste wijziging 25/06/2007 09:52)
Avatar van Wijnand Moderator nee dat heb ik dus al helemaal bekeken maar niet gevonden...

Als je kijkt naar fckeditor of tinymce dan zie je dat het wel mogelijk is, maar uit die code word je niet veel wijzer...

Maar het is dus mogelijk (somehow)...
Offline Stijn - 25/06/2007 12:06
Citaat:
Maar het is dus mogelijk (somehow)...
in alle google applicaties werkt, je gaat je toch niet laten kennen zekers?! Misschien gebruiken ze hun event handler verkeerd, dunnow?
Offline Wijnand - 25/06/2007 22:32 (laatste wijziging 27/06/2007 11:56)
  1. document.writeln('<iframe id="' + editor + '" name="' + editor + '" width="' + width + 'px" height="' + height + 'px" onblur="javascript:updateEditor(\'' + editor + '\')"></iframe>');

Dit wordt er nu gebruikt, maar dit werkt niet in firefox (firefox werkt niet goed met blur ofzo)... nu heb ik op het internet gezocht en dit oa gevonden:

1. document.getElementById(editor).contentDocument.addEventListener("blur",hiermoet ikeenfunctieofzoopgeven,false);

en dat werkt niet. Ik heb zelf het gevoel omdat je met writeln wel die iframetoevoegd maar dat die niet goed gepakt kan worden ofzo ..

mijn vraag is dus: wat doe ik fout?
Offline Grayen - 29/06/2007 14:07
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Ik zou het anders aanpakken en niet gebruik maken van onblur. Ik heb zelf ook een wysiwyg editor gemaakt (ben nog bezig met verbeteren voor Opera) en daarbij doe ik het volgende bij het aanmaken van mijn editor:

Ik werk met DOM, en maak dus geen gebruik van document.write
Ik zoek wat steeds wat de parentNode van een element is te beginnen bij textarea, netzolang totdat ik de form tag heb gevonden. Aan deze tag voeg ik dan aan het onsubmit event de functie updateEditor.

Hopelijk begrijp je het een beetje.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s