login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

JS Beveiligingsscripts m.b.t. beschermen van afbeeldingen.

Offline CoolRayquaza - 15/06/2007 17:52 (laatste wijziging 15/06/2007 17:52)
Avatar van CoolRayquazaLid Okay, ik ben dus echt een n00dle op het gebied van JS , dus hier komt mijn vraag (eerder gezecht, verzoek):

Ik ben op zoek naar een (of meerdere) Jscripts - die ik via PHP include - kan includen. Het moet de volgende dingen voorkomen:

1) Rechtermuisklik (hiervan heb ik al een script, werkt alleen niet in FireFox.
2) Tekst selecteren
3) Een scriptje dat ervoor zorgt dat de Prt Scrn toets niet werkt (word geblokkeerd), of er na het indrukken van de prt scrn toets het clipboard direct weer word opgeschoond.

Deze scripts worden gebruikt voor het beveiligen van een foto-pagina.

Alvast héél erg bedankt voor de scripts,

Coolrayquaza

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline webstab - 15/06/2007 18:10
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik vrees dat dat niet mogelijk is.
Ge kunt altijd de afbeelding vinden in de broncode.
Dus opslaan lukt toch altijd.

Trouwens: uitschakelen van rechtermuisknop is heel storend

Ge kunt wel op al uw foto's een watermerk zetten, bv (c) Site.be
Offline CoolRayquaza - 15/06/2007 18:15
Avatar van CoolRayquaza Lid Dat is het punt niet, als iemand een afbeelding wil, dan krijgt hij/zij die toch. Het is de bedoeling dat het zo moeilijk mogelijk gemaakt word. Bovendien is voor een van de bovenstaande beveiligingsmanieren een script appart ook goed.
Offline Redostrike - 17/06/2007 18:43
Avatar van Redostrike Nieuw lid sorry maar ik geef webstab wel gelijk, om je foto's te beschermen en dat je niet wilt dat iedereen ze zomaar neemt is er maar 1 oplossing en dat is ze niet op het internet zetten. Het engiste dat ik zou doen voor foto's is er inderdaad een watermerk op zetten. (er bestaan programma's voor die dit automatisch doen) als ze toch dienen als referentie (zodat mensen die foto zouden kopen/vragen aan jou om een soort van administratief gedeelte bij te houden) dan zou ik het watermerk zeer groot diagonaal doorschijnend zetten. Op die manier zien ze de uiterlijke foto nog wel maar ze zijn er niets mee. Ik denk dat dit de beste oplossing is. Wat je ook kan doen is een soort van flash fotoslideshow te downloaden die zijn meestal al klaar en hoeven enkel en alleen maar fototjes bijgevoegd te worden (heb momenteel geen direct voorbeeld). Dan is het enkel nog de broncode te encrypten of rechtse klik verwijderen (wat zeer irritant is) en de print screen knop blokeren.
Offline Ibrahim - 18/06/2007 00:21
Avatar van Ibrahim PHP expert wat je misschien zou kunnen doen is een htaccess bestand in je images map zetten dat alle links dat eindigen op .image_extentie worden redirect naar index

dan kunnen ze tenminste niet de plaatjes kopieren via hun link.

wat je ook kunt doen is je site in flash maken Mja, dat beschermt je nog niet tegen printscreen. Zijn je plaatjes zo goed dat je ze moet beschermen ??
Offline ikkedikke - 18/06/2007 00:24
Avatar van ikkedikke PHP expert je kan wel maken dat er bij een bepaalde keypress een plaatje (preloaden) over een ander plaatje wordt gelegd. in js en in flash, flash is de betere oplossing.
Offline vinTage - 18/06/2007 00:27
Avatar van vinTage Nieuw lid hmm, flash is clientside, het plaatje zit dus ook gewoon in de cache van je pc.
Maar weinig mensen weten/durven het aan om die onbetekenende bestanden uit de cache te openen.
In FF (mss ook IE ?)
kan je via about:cache ALLES terug vinden wat je aan flash gezien hebt (ook andere dingen natuurlijk)
Offline Wave6 - 18/06/2007 10:44
Avatar van Wave6 PHP beginner Waarom al die moeite want als je echt een afbeelding wil hebben dan kun je altijd nog Print Screen knop indrukken...
Offline ikkedikke - 18/06/2007 13:41
Avatar van ikkedikke PHP expert Dan moet je dus op het moment dat er op prt scrn gedrukt wordt, er een plaatje voor leggen. Dat probeer ik hem juist te vertellen.
Verder heeft flash net als htmldocumenten misschien de mogelijkheid om plaatjes in te bakken ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.327s