login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Include javascript. (Opgelost)

Offline Nanon - 23/05/2007 17:43
Avatar van NanonPHP interesse Beste webcoders,

Momenteel draai ik mijn website op mijn WAMP5 (1.7.1). Nu include ik een heel simpel javascript bestandje 'meldingen.js' in mijn index.php

1. <script src="js/meldingen.js" type="text/javascript"></script>

Zo uiteraard, nu geef ik met onClick in een button deze melding mee. Als volgt uiteraard:

1. <input type="button" onClick="javascript:gastenboek();" value="Bericht plaatsen" class="form_submit" style="width: 488px;" />

Mijn meldingen.js ziet er zo uit:

1. function gastenboek() {
  2. window.alert('Om een bericht in iemands gastenboek te plaatsen, moet je geregistreerd en ingelogd zijn!');
  3. }
  4.  
  5. function forum() {
  6. window.alert('Om een bericht in het forum te plaatsen, moet je geregistreerd en ingelogd zijn!');

Als ik vervolgens op de button klikt gebeurt er niets! En als ik het op index als volgt zet:

1. <script type="text/javascript">
  2. function gastenboek() {
  3. window.alert('Om een bericht in iemands gastenboek te plaatsen, moet je geregistreerd en ingelogd zijn!');
  4. }
  5. </script>

Dan werkt het wel, wat doe ik fout? Zelfs als ik het hele path naar de .js file zet, negeert hij het nog.

Stefan

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline svm - 23/05/2007 17:52
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ik weet niet of het een typ fout is, maar bij de inhoud van je JS-file heb je de functie forum niet afgesloten.
Daarnaast is het niet type="text/javascript", maar language="javascript".
Offline Nanon - 23/05/2007 17:54
Avatar van Nanon PHP interesse Je had gelijk over die typfout. Wat slecht van mezelf zeg . Maar in ieder geval bedankt dat het jouw wel opviel ;), en ik zal dat type="text/javascript" ook even wijzigen. Thanx.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s