PHP interesse |
|
Beste webcoders,
Momenteel draai ik mijn website op mijn WAMP5 (1.7.1). Nu include ik een heel simpel javascript bestandje 'meldingen.js' in mijn index.php
<script src="js/meldingen.js" type="text/javascript"></script>
<script src="js/meldingen.js" type="text/javascript"></script>
Zo uiteraard, nu geef ik met onClick in een button deze melding mee. Als volgt uiteraard:
<input type="button" onClick="javascript:gastenboek();" value="Bericht plaatsen" class="form_submit" style="width: 488px;" />
<input type="button" onClick="javascript:gastenboek();" value="Bericht plaatsen" class="form_submit" style="width: 488px;" />
Mijn meldingen.js ziet er zo uit:
function gastenboek() {
window.alert('Om een bericht in iemands gastenboek te plaatsen, moet je geregistreerd en ingelogd zijn!');
}
function forum() {
window.alert('Om een bericht in het forum te plaatsen, moet je geregistreerd en ingelogd zijn!');
function gastenboek() { window.alert('Om een bericht in iemands gastenboek te plaatsen, moet je geregistreerd en ingelogd zijn!'); } function forum() { window.alert('Om een bericht in het forum te plaatsen, moet je geregistreerd en ingelogd zijn!');
Als ik vervolgens op de button klikt gebeurt er niets! En als ik het op index als volgt zet:
<script type="text/javascript">
function gastenboek() {
window.alert('Om een bericht in iemands gastenboek te plaatsen, moet je geregistreerd en ingelogd zijn!');
}
</script>
<script type="text/javascript"> function gastenboek() { window.alert('Om een bericht in iemands gastenboek te plaatsen, moet je geregistreerd en ingelogd zijn!'); } </script>
Dan werkt het wel, wat doe ik fout? Zelfs als ik het hele path naar de .js file zet, negeert hij het nog.
Stefan
|