login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bij wysiwyg editor afbeeldingen kunnen uploaden. (Opgelost)

Offline Grayen - 06/05/2007 12:57
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde Ik zit nu vast met een script, omdat ik met javascript niet over de rechten beschik om getElementById uit te voeren in het parent document van mijn popup.

Ik heb namelijk een popup gemaakt met daarin een pagina waar ik afbeelding kan uploaden en dan dat hij dan die gegevens in een formulier plaatst, maar ik kan ook gewoon bestaande afbeeldingen in de locatie input plaatsen dat werkt ook, dus net zoiets als bij FCKeditor bij afbeeldingen.

Alleen nu zit ik met het probleem dat de popup een pagina opent op een andere host (omdat mijn host te weinig ruimte heeft, laad ik alle afbeeldingen opslaan op een andere host). Het uploaden en alles werkt totdat ik de popup sluit en voordat hij hem sluit alle gegevens uit de input haalt, om daarvan een afbeelding te maken (src, alt, width, height)

Het probleem is nu dat hij zegt:

Geen toestemming om eigenschap HTMLDocument.getElementById te lezen (verteld firebug extensie van firefox)

Weet iemand een manier op toch nog die gegevens van de afbeelding (src, alt, height, width) door te kunnen sturen naar mijn host?

Ik zat zelf moeilijk te denken met ajax te gaan werken, maar weet iemand van jullie een makkelijkere manier?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 06/05/2007 22:30
Avatar van ikkedikke PHP expert op de kleine server maak je een bestand aan wat checkt wat er op de grote staat.
die laat je een javascriptje echo'en.
dat javascriptje laat je herladen wanneer de popup klaar is met versturen.
Offline Grayen - 13/05/2007 18:11
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Oplossing voor het probleem is als volgt:

alle gegevens die je hebt opgehaald uit de velden van het formulier meegeven aan een functie op de parent pagina. De functie kun je aanroepen met behulp van het unload event. Dus dan krijg je bijvoorbeeld het volgende:

<body onunload="opener.functienaam(src, alt, width, height);">

En zo kan je zonder in de problemen te raken met rechten toch makkelijk de gegevens doorsturen naar de parent.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s