login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Popup bevestiging.

Offline JBke - 17/04/2007 22:35
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi.

Ik had graag een automatisch popup venstertje gekregen met de vraag "Map aanmaken" JA - NEE" indien een map niet bestaat bij volgende code:

1. <?php
  2. if(isset($_POST['upl'])) {
  3. $size = $_FILES['file']['size'];
  4. if($size < $maxsize){
  5. if(!is_dir($map)){
  6. POP UP MET VRAAG AANMAKEN DIR OF NIET??
  7. if(antwoord is ja) {
  8. mkdir('./' . $map;
  9. chmod('./' . $map, 0777);
  10. echo 'de map ' . $map . ' werd aangemaakt<br><br>';
  11. if(move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $map . $_FILES['file']['name'])){
  12. echo 'Je afbeelding zou geupload zijn, <a href="'. $map . $_FILES['file']['name'] .'">Klik hier voor hem te bekijken</a>';
  13. echo '<br /><a href="' . $homepagina . '">Nog eentje toevoegen</a><br /><br />';
  14. }
  15. }
  16. }
  17. }
  18. }
  19. ?>

Heb er even gewone tekst in CAPS neergezet om te verduidelijken.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen zoek me er rot achter.

moet eigenlijk een JavaScript functie op kunnen roepen die Automatisch een venster opend en daar de ingegeven JA of NEE onthoud in een variabele.

Groeten el alvast bedankt.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 17/04/2007 22:40
Avatar van Stijn PHP expert lijn 6:
  1. <script language="javascript">
  2. if( ! window.confirm('Map aanmaken?') ) {
  3. location.href = '<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>';
  4. }
  5. </script>

die if en de {} mogen weg op lijn 7 en 15
Offline JBke - 17/04/2007 22:46
Avatar van JBke PHP gevorderde Hartelijk dank dit is wat ik zocht, zo simpel maar javascript moet ik me nog echt meer in verdiepen.

Groeten.
Offline Stijn - 17/04/2007 22:48
Avatar van Stijn PHP expert Als hij nu op 'nee' drukt refresht hij de pagina en gaat hij dat bestand niet uploaden. Is dat oké voor je?
Offline JBke - 17/04/2007 23:44 (laatste wijziging 17/04/2007 23:49)
Avatar van JBke PHP gevorderde hij maakt wel de map aan
en dat is niet de bedoeling

voor een of andere rede maakt hij toch de map aan maar de echo's doet hij correct. Wat is de fout?

1. <?php
  4. if($size < $maxsize){
  5. if(!is_dir($uploadmap)){
  6. ?><script language="javascript">
  7. if(! window.confirm('Map aanmaken?')) {
  8. document.write ('je koos nee')
  9. location.href = '<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>';
  10. }
  11. </script>
  12. <?php
  13. mkdir('./' . $uploadmap);
  14. //chmod('./' . $uploadmap, 0777);
  15. echo 'je koos ja';
  16. echo 'de map ' . $uploadmap . ' werd aangemaakt<br><br>';
  17.  
  18. // if(move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $uploadmap . $_FILES['file']['name'])){
  19. //echo 'Je afbeelding zou geupload zijn, <a href="'. $uploadmap . $_FILES['file']['name'] .'">Klik hier voor hem te bekijken</a>';
  20. //echo '<br /><a href="' . $homepagina . '">Nog eentje toevoegen</a><br /><br />';
  21. //}
  22. }
  23. }
  24. }
  25. ?>

hij geeft de popup als ik ja druk geeft hij de bevestiging je koos ja en de map werd aangemaakt maar als ik nee kies, geeft hij enkel je koos nee maar maakt hij toch de map aan.

alvast bedankt voor de hulp
Offline Gerard - 18/04/2007 00:19
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je verwart hier server-side heel erg met client-side.
Offline JBke - 18/04/2007 00:25 (laatste wijziging 18/04/2007 00:35)
Avatar van JBke PHP gevorderde snap het de echo is client side maar de java popup is enkel om de client side tegen te houden dus de rest van het script wordt eerst afgehandeld vooraleer de location.href uitgevoerd word. de client krijgt een refresh maar het script blijft verder werken; snap ik het zo goed?? en hoe los ik dat op??

had het volgende maar dan geeft hij een fout unknown variabele $nee als de map wel bestaat. Zet ik bovenaan het script $nee = 0 dan maakt hij altijd de map aan.

1. <?php
  4. if($size < $maxsize){
  5. if(!is_dir($uploadmap)){
  6. ?><script language="javascript">
  7. if(! window.confirm('Map aanmaken?')) {
  8. document.write ('je koos nee')
  9. $nee = 1
  10. }
  11. </script>
  12. <?php
  13.  
  14. if($nee === 0) {
  15. mkdir('./' . $uploadmap);
  16. chmod('./' . $uploadmap, 0777);
  17. echo 'de map ' . $uploadmap . ' werd aangemaakt<br><br>';
  18. }
  19.  
  20. // if(move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $uploadmap . $_FILES['file']['name'])){
  21. //echo 'Je afbeelding zou geupload zijn, <a href="'. $uploadmap . $_FILES['file']['name'] .'">Klik hier voor hem te bekijken</a>';
  22. //echo '<br /><a href="' . $homepagina . '">Nog eentje toevoegen</a><br /><br />';
  23. //}
  24. }
  25. }
  26. }
  27. ?>

alvast bedankt voor de verdere hulp

Grtz
Offline Rens - 18/04/2007 08:28

Crew algemeen
Ooit een JavaScript gezien die een PHP var aanmaakt? 

Probeer het zo:
  1. <?PHP
  2. if(!IsSet($_GET['true']))
  3. {
  4. ?>
  5. <script language="javascript">
  6. if(window.confirm("Map aanmaken?"))
  7. {
  8. window.location = "deze_pagina.php?true";
  9. } else
  10. {
  11. window.location = "de_andere_pagina.php";
  12. }
  13. </script>
  14. <?PHP
  15. } else
  16. {
  17. // map aanmaken
  18. }
  19. ?>
Offline JBke - 18/04/2007 20:46 (laatste wijziging 19/04/2007 18:12)
Avatar van JBke PHP gevorderde Thx Rens,

En ja ik was wel van gedachte dat je een variabele zou kunnen doorsturen van Javascript naar PHP, maar blijkt dus niet, vraag van mij dan: waarom je niets van client-side naar server-side zou kunnen sturen zoals bij mij de bedoeling zou zijn. dat je bvb
location.href ("index.php?antwoord=ja") vanuit JavaScript(client-side dus) en daarna de var $antwoord zou kunnen gebruiken in PHP, blijkt dus niet? of ben ik hier mis??

Grtz. en thx rens, met meerdere pagina's lukt het wel al was het eigenlijk de bedoeling om met 1 pagina te werken om verder in het script geen $_SESSION te moeten gaan gebruiken.

Alvast bedankt iedereen, en al doende leert men he, heb vroeger(meer dan 10 jaar geleden) wel fortran, cobol en C++, basic Pascal enz gestudeerd maar wil nog niet zeggen dat je alle functies van andere talen ook kent he:s , het redeneren is geen probleem, enkel het opzoekwerk en vele mogelijkheden voor één en hetzelfde probleem die ook niet steed sop alle servers het gewenste resultaat geven. We komen er wel en leve sitemasters.:D :p
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s