HTML interesse |
|
Bij het uitvoeren van onderstaande 11-proef krijg je een melding als het ingevoerde nummer niet 9 karakters lang is. Maar als deze het wel is, wordt niet gekeken of dit een bankrekeningnummmer is. Kennelijk wordt alleen gekeken of het ingevoerde nummer 9 karakters heeft, en verder niet.
Ik heb gezocht met google naar een 11-proef, maar kom alleen bij niet goed werkende versies of bij php-scripts uit.
Onderstaand script werkt in principe wel, maar voor de helft? :-D
Hoe krijg ik de andere helft werkend?
if (document.getElementById('cursist_rekening_type_b').checked == true)
{
var bankrekeningnummer = document.getElementById('cursist_rekening_nr').value;
bankrekeningnummer=bankrekeningnummer.replace(/\D/, "");
aantal_tekens=bankrekeningnummer.length;
var som=0;
for (i=1; i<10; i++)
{
getal=bankrekeningnummer.charAt(i-1);
som+=getal*(10-i);
}
if (som % 11!=0 && aantal_tekens!=9)
{
alert ( 'Het door u opgegeven banknummer ' +bankrekeningnummer +' is geen geldig rekeningnummer.' );
}
else
{
document.bestellen.submit();
}
}
if (document.getElementById('cursist_rekening_type_b').checked == true) { var bankrekeningnummer = document.getElementById('cursist_rekening_nr').value; bankrekeningnummer=bankrekeningnummer.replace(/\D/, ""); aantal_tekens=bankrekeningnummer.length; var som=0; for (i=1; i<10; i++) { getal=bankrekeningnummer.charAt(i-1); som+=getal*(10-i); } if (som % 11!=0 && aantal_tekens!=9) { alert ( 'Het door u opgegeven banknummer ' +bankrekeningnummer +' is geen geldig rekeningnummer.' ); } else { document.bestellen.submit(); } }
Ik heb ipv "som % 11!=0 && aantal_tekens!=9" geprobeerd met "som % 11!=0 || aantal_tekens!=9", maar dat maakt niet uit. Hetzelfde probleem bllijft.
|