Ik ben van plan om een poker spel te maken, maar aangezien ik niet veel kennis heb van flash zou ik dit in Ajax willen maken.
Nu heb ik een paar vragen :
- ik ga dus vanaf elke speler die mee doet elke 0.5 seconden een request moeten doen om te zien of iemand heeft gereageerd ...
Gigantische serverload niet ?
- Wat doe ik als iemand zijn venster sluit ? moet ik dit bijhouden met een online veld in de database dat ik elke 0.5 sec. update en als het langer als 3 sec. is hem offline verklaren ?
- Is het echt moeilijk om van PHP naar Flash te gaan ? in hoeveel tijd zou ik genoeg kennis hebben om zo een flash spel te schrijven.
Wat doe ik als iemand zijn venster sluit ? moet ik dit bijhouden met een online veld in de database dat ik elke 0.5 sec. update en als het langer als 3 sec. is hem offline verklaren ?
- Kan je doen idd, misschien is het handig om het gewoon bij 1 gebruiker in een sessie op te slaan?
Is het echt moeilijk om van PHP naar Flash te gaan ? in hoeveel tijd zou ik genoeg kennis hebben om zo een flash spel te schrijven.
- Nee, maak met php een txt bestand ervan en je kan ze met flash met iets van getvariables eruit halen.
Kan je sockets gebruiken in Ajax ?
- Nee, Ajax is Javascript, dus dat is niet mogelijk je kan natuurlijk wel met behulp van ajax een php bestand oproepen en daar een socket in gebruiken.. geen idee hoe.
Ik weet dat je dit doet door het PokerTopic op TB ik wens je veel success, want dit is in je eentje toch wel bijna niet te doen.
Op Tb zijn er mensen die het spel willen kopen.
De oorspronkelijke starter van het onderwerp had 10.000 € over voor het spel.
En dat was voor PHP/Ajax, Flash is vele beter.
En er zijn minstens 6 geïntereseerden, laat die mensen maar tegen elkaar opbieden of verkoop het gewoon 6 keer (aan een lagere prijs welliswaar).
8000 € is echt haalbaar.
Citaat:
Wat dacht je van 250€ voor php/js en 400€ voor flash met mooie graphics?
Werk jij aan 3 € per uur ofzo ?
Voor die prijs mag je het direct voor mij maken hoor
Ik wil je best helpen met het socket gedeelte in flash, dat is niet zo'n heel groot drama, maar verder heb ik er n hard hoofd in.
Ik geloof niet dat je voor iets als een poker spelletje 8000 euro gaat vangen (tenzij mischien als bedrijf met facturen etc, waar je dan uiteindelijk ook niks meer aan overhoud)
verder ken ik niet eens pokeren, dus ik zou begot niet weten waar te beginnen
Maar ik ga het toch niet doen hoor, zoals ik al zei wil ik je best n beetje helpen met het socket gedeelte in flash, maar verder moei ik me niet.
ik heb drnet een beetje zitten klooien om het werken met sockets stuff te tonen (de socket (php) heb ik niet zelf geschreven, want daar heb ik me nooit in verdiept ).
klikje (zolang mn local host niet van ip veranderd)
Als je zelf met meerdere vensters connect, dan zie je dat het echt werkt
De as (behalve die van die personen en kaarten, want die was maar ff snel gedaan)
@ : wimmarien >> Het moet een flash multiplayer zijn, lek dicht ... dit maak je niet zomaar hoor. Voor 2500 mag je dat van mij maken. Heb je het binnen een maand af krijg je er 3000 voor.
@ PJ : Flash zou idd wel kunnen, alleen heb je daar gewoon nog steeds de zelfde serverload hoor?