PHP gevorderde |
|
Hoi iedereen.
Ik heb nu 3 lijsten een voor het jaar(onbelangrijk) een voor de maanden en een voor de dag. Nu wil ik dus een scriptje om het juiste aantal dagen weer te geven. 28 staat er automatisch. Elke maand heeft als value een getal van 1 tot 12 (op volgorde van de maanden) nu standaard staat het op januari en moet het dus 31 of 30 dagen weergeven als het veranderd wordt het getal wat die maand bevat. Nu zoek ik dus zo'n een script die het juist aantal dagen weergeeft voor een geselecteerd maand en als je dus een andere maand kiest tot het ook aangepast wordt. Ik wil dus ook tot als het schrikkeljaar is tot februari 29 dagen heeft. Dat is dus het jaar delen door 4 en als het getal niet ,25 of ,50 of ,75 heeft dan is het een schrikkeljaar ik zou ook graag een lijst willen met hoeveel dagen elke maand heeft(waarom weet ik dat niet meer ). Zou iemand me hierbij kunnen helpen.
Het script voor de 3 select boxen.
<label>
<select name="day">
<?php
$i = 1;
$ii = 28;
while ($i <= $ii) {
echo "<option>".$i."</option>";
$i++;
}
?>
</select>
</label>
-
<label>
<select name="month" onchange="">
<option value="1">January</option>
<option value="2">February</option>
<option value="3">March</option>
<option value="4">April</option>
<option value="5">May</option>
<option value="6">June</option>
<option value="7">July</option>
<option value="8">August</option>
<option value="9">September</option>
<option value="10">October</option>
<option value="11">November</option>
<option value="12">December</option>
</select>
</label>
-
<label>
<select name="year">
<?php
$i = date("Y");
$ii = 1880;
while ($i >= $ii) {
echo "<option>".$i."</option>";
$i--;
}
?>
</select>
</label>
<label> <select name="day"> <?php $i = 1; $ii = 28; while ($i <= $ii) { echo "<option>".$i."</option>"; $i++; } ?> </select> </label> - <label> <select name="month" onchange=""> <option value="1">January</option> <option value="2">February</option> <option value="3">March</option> <option value="4">April</option> <option value="5">May</option> <option value="6">June</option> <option value="7">July</option> <option value="8">August</option> <option value="9">September</option> <option value="10">October</option> <option value="11">November</option> <option value="12">December</option> </select> </label> - <label> <select name="year"> <?php $ii = 1880; while ($i >= $ii) { echo "<option>".$i."</option>"; $i--; } ?> </select> </label>
Alvast Bedankt.
Edit: is het niet mogelijk ofzo? waarom antwoord niemand?
|