login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Reactie formulier direct verzenden

Offline hyildizturan - 13/02/2007 15:34
Avatar van hyildizturanNieuw lid Ik wil een reactie formulier maken met javascript. Ik wil dat de formulier meteen wordt verzonden naar de email adres die ik wil. Dus zonder dat er outlook of een andere programma wordt geopend.

Is dit moegelijk??
Of moet ik een map op de server maken waar ik de formulier gegevens kan opslaan, dus geen email???

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 13/02/2007 15:35 (laatste wijziging 13/02/2007 15:36)
Avatar van gothmog Lid Via de functie mail()

Edit: zie ook http://www.site...&id=16
Offline hyildizturan - 13/02/2007 15:39
Avatar van hyildizturan Nieuw lid dat is met php . Kan ik wel javascript en php door elkaar gebruiken?
Offline Ultimatum - 13/02/2007 15:44
Avatar van Ultimatum PHP expert Ja dat kan
Offline Thomas - 13/02/2007 15:44
Avatar van Thomas Moderator Met JavaScript alleen wordt dit lastig. Je moet namelijk iets aan de serverzijde hebben die jouw formulier verwerkt - of je moet alles in een mailtje plakken met mailto:, maar daarmee is niet gegarandeerd dat mensen mail kunnen versturen, als ze geen e-mailprogramma op de PC hebben geinstalleerd waarvan ze zo'n formulier willen versturen zal dit niet werken.

Als je een net opgemaakt mailtje wilt versturen zul je het mail-formulier door een script (CGI, PHP, ...) moeten laten verwerken.

JavaScript kan prima met PHP samenwerken in die zin, dat JavaScript "lokaal" op je PC actief is (nadat een webpagina geladen is), terwijl PHP alleen aan de webserverkant actief is.

Als je zaken wilt doen als mail versturen zonder enige hulpprogramma's behalve je browser, dan zul je dit aan de serverkant (= script) moeten regelen.
Offline hyildizturan - 13/02/2007 15:52
Avatar van hyildizturan Nieuw lid bedankt voor jullie reacties.

Ik weet niet precies hoe ik met javascript gemaakte formulier kan combineren met mail() functie van php. Want ze zitten op verschillende plaatsen,(of niet )??
Offline Ibrahim - 13/02/2007 16:08
Avatar van Ibrahim PHP expert Je hebt geen JS nodig als je gebruikt wilt maken van php. Op deze site is er een tutorial over PHP.net: mail, lees die maar eens door.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s