login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

meerdere bestanden tegelijk selecteren

Offline killerwhale6 - 20/01/2007 19:58
Avatar van killerwhale6Nieuw lid hoi,

Ik zou meerdere bestanden willen tegelijk selecteren in de open file dialog box. Via <input type="file"> kan ik er maar 1 tegelijk doen. Weet iemand hoe ik er meerdere tegelijk kan selecteren? Wel niet via meerdere input velden.

thanks!

Matt

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 20/01/2007 19:59
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dit is niet mogelijk omdat dat type veld maar 1 bestandsnaam kan hebben.
Offline Chupskie - 20/01/2007 20:02
Avatar van Chupskie MySQL beginner Wel zou je het automatisch kunnen laten bereken hoeveel 'files' je wilt kunnen uploaden. Bekijk daarvoor eens het volgende:

-> http://www.site...&id=21
-> http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/702/
Offline killerwhale6 - 20/01/2007 20:03 (laatste wijziging 20/01/2007 20:08)
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid hmja maar het aantal is variabel, dus dat gaat ook niet. Het is eigenlijk om foto's te uploaden. Dus de ene keer is dat 1 foto, de andere keer is dat een hele map...
Offline Chupskie - 20/01/2007 20:05 (laatste wijziging 20/01/2007 20:10)
Avatar van Chupskie MySQL beginner edit: dat kan dus wel bij bovenstaande scripts.
Stel dat je instelt 10 inputs laten zien...
en je vult er maar 7 in bijv.

Op het moment dat je dan op uploaden klikt, lees het script zelf uit, hoeveel er geselecteerd zijn.

Snappie?
Offline killerwhale6 - 20/01/2007 20:13
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid maar hoe ga je dan je foto's selecteren? Bij het eerste script moet je per foto op de browse knop klikken, wat ik absoluut wil vermijden. Bij het tweede script staat in het script zelf blijkbaar waar de foto's moeten staan, wat ook niet handig is.
Offline Gerard - 20/01/2007 20:17
Avatar van Gerard Ouwe rakker Een file veld bevat de url naar het bestand op jouw lokale computer. Wat je kan doen is zorgen dat ze een oplopend nummer hebben en daarna met JS de rest van de nummers automatisch laten invullen.

Dus als je in veld 1 het bestand uploaden onder:
D:\Fotos\Album\1.jpg

Dan kan je bijvoorbeeld met JavaScript de overige velden laten invullen met 2.jpg tot x.jpg
Offline Berten - 20/01/2007 20:23
Avatar van Berten PHP beginner Ik denk dat het probleem eerder is dat hij anderen fotos wil laten uploaden op zijn pagina, anders zou hij wel ftp gebruiken denk'k Proximus.

Een kan en klare oplossing voor je probleem heb'k niet, maar wel een mogelijke oplossing.

Laat mensen toe om .zip files met foto's in toe te voegen

dan kan je met behlp van php's unzip functies de fotos uitlezen en 1 voor een toevoegen in je script.

Bekijk alvast de volgende pagina eens:

http://be2.php.net/zip
Offline killerwhale6 - 21/01/2007 12:29
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid ja tis inderdaad voor anderen, daarom wil ik de gebruiksvriendelijkheid zo hoog mogelijk. Bestaat er bijvoorbeeld geen javascriptje dat toelaat om "op verkenner achtige wijze" door je bestanden op harde schijf te bladeren?
Offline Berten - 21/01/2007 12:35 (laatste wijziging 21/01/2007 12:43)
Avatar van Berten PHP beginner Zelf eens naar de oplossingen gekeken die ik vond bij google, en niets ervan werkte, allemaal gebruiken ze meerdere file inputs

BTW: bij myspaces moet je je fotos ook 1 voor 1 toevoegen. Ik denk dat als er een andere mogelijkheid was geweest zij die wel gebruikt zouden hebben.
Offline ikkedikke - 21/01/2007 13:36
Avatar van ikkedikke PHP expert op hyves.nl hebben zo ook iets dergelijks geloof ik, maar dat moet je wel een java applet laten instaleren..
Offline timo - 21/01/2007 13:41
Avatar van timo PHP ver gevorderde je kan het volgende doen:
  1. <input type="file" name="bestand[]" />

en dan met een javascriptje mensen er 1 extra bij kunnen doen, en verder zou ik anders voor een ZIP service idd gaan..
Offline master666 - 21/01/2007 13:41
Avatar van master666 Lid is er geen manier om de map te selecteren en kan php of JS dan niet alle bestanden automatisch laten uploaden?

is maar een idee ...

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.242s