login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

popup van thumbs in ander frame

Offline Shurlock - 08/01/2007 14:19
Avatar van ShurlockNieuw lid Deze beginner zit met een probleem en hopelijk kan iemand me hier helpen.

De site (in aanbouw) bevat 3 frames (left, center en right)
In 'right' heb ik thumbnails van fotos staan.

Nu zou ik graag via onMouseOver en onMouseOut de grote foto weergeven in het frame 'center'.
De onMouseOut moet tevens zorgen dat de oorspronkelijke inhoud van frame 'center' wordt hersteld.

Alvast dank.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 08/01/2007 14:19
Avatar van marten Beheerder Heb ja al enige code?
Offline Shurlock - 08/01/2007 14:29
Avatar van Shurlock Nieuw lid Wat ik heb is het volgende:

1. function winopen (name)
  2. { msg=open("","center",toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=yes,width=300,height=200,bgcolor=black"); msg.location = name
  3. }

Dit werkt wel, maar......
- de achtergrond van de pagine is wit (zou ik graag zwart hebben)
- bij de onMouseOut krijg ik een foutmelding 'Pagina niet gevonden'

De HTML gebruikte code is:
  1. <a align="right" href="" name="Red.jpg" onMouseOver="winopen(name)"; onMouseOut="winopen(); return false;">

En uhm.... je mag lachen! 
Offline Kr4nKz1n - 08/01/2007 14:40 (laatste wijziging 08/01/2007 14:40)
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ik denk dat je dan een blanke pagina moet laden ofzo.

1. <? Kleur
  2.  
  3. function winopen (name)
  4. {
  5. if(name = "blank")
  6. msg=open("","center",toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=yes,width=300,height=200,bgcolor="black"); msg.location = name
  7. else
  8. msg=open("blank.html","center",toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=yes,width=300,height=200,bgcolor="black");
  9. }
  10.  
  11. <a align="right" href="" name="Red.jpg" onMouseOver="winopen(name)"; onMouseOut="winopen(blank); return false;">

Offline Shurlock - 08/01/2007 15:18 (laatste wijziging 08/01/2007 15:47)
Avatar van Shurlock Nieuw lid Helaas...... geen oplossing.

Met een 'blank' gaat de oorspronkelijke inhoud van het frame 'center' verloren. 

(Aanvulling)
Bedankt voor de hint! Opgelost met onderstaande code:

1. function winopen (name)
  2. { msg=open("","center","toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=no,width=300,height=200"); msg.location = name ;
  3. }
  4. function winclose ()
  5. { msg=open("rechts.htm","right");
  6. msg=open("../midden.htm","center");
  7. }

Wat me helaas nog NIET lukt is het instellen van de achtergrond kleur in funktie winopen(name)

Is er misschien een aparte parameter voor?
Offline timo - 08/01/2007 16:01
Avatar van timo PHP ver gevorderde window.open kan je gebruiken... als iemand nl. ergens klikt dan zou een popupblokker niets blokkeren omdat het een user verzoek is..
Offline Kr4nKz1n - 08/01/2007 16:02
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend http://www.javascripter.net/faq/openinga.htm

iig niet met open.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.235s