login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tabmenu

Offline lasdesigner - 18/11/2006 15:39
Avatar van lasdesignerPHP beginner Hallo,

Ik wil graag een tabmenu maken waarbij de tab een andere kleur wordt als je erop klikt en ook deze kleur blijft houden! Maar, wat ik gelezen heb, moest dit met Cookies. Maar kan het niet anders? Zo niet, hoe moet ik dat dan maken met Cookies? Of kan ik ook gewoon met PHP onthouden op welke pagina ik ben; en dus weet deze welke die open moet houden? Maar krijg ik dan een wit scherm als ik op een andere klik?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 18/11/2006 15:55
Avatar van gothmog Lid Misschien met CSS en Javascript (dus dhtml)?
Door gewoon plaatjes te maken en in een style bij maken. Als de link actief is, laat je het een ander plaatje verschijnen dan als hij inactief is.
Offline lasdesigner - 18/11/2006 15:56
Avatar van lasdesigner PHP beginner Maar, hoe check ik dan of die actief of inactief is?
Offline gothmog - 18/11/2006 15:59
Avatar van gothmog Lid in css heb je zoiets als dit:
a: link
a: active
a: hover
a: visited

Ik weet niet precies hoe, maar misschien kun je iets doen als:
.jestijl a:link
{
background-image: url('images/image.gif');
}
.jestijl a:active
{
background-image: url('images/image2.gif');
}

ik weet niet of dit kan, maar misschien dat het met javascript erbij wel mogelijk is.
Offline lasdesigner - 18/11/2006 16:25
Avatar van lasdesigner PHP beginner a:active betekent de eerste seconde (of 2? weet niet precies) als je erop geklikt hebt. Niet voor altijd...
Offline Depypere - 18/11/2006 18:34
Avatar van Depypere HTML interesse a heeft niets met seconden temaken kijkn naar het voorbeeld van gothmog!
Je kan ook in de plaats van 3 afbeeldingen voor je rollover 1 afbeelding gebruiken en die dan laten opschuiven!

Dit doe je dan zo:
in de CSS: http://www.pastebin.be/3817/

En in HTML: http://www.pastebin.be/3818/

Ik heb hier wel met een navcontainer gewerkt! 

Veel succes ermee!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.279s