login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

JS DIV verplaatsen?

Offline lasdesigner - 05/11/2006 15:38
Avatar van lasdesignerPHP beginner Hallo, ik ben bezig met een super uitgebreid basis script dat voor vele dingen gebruikt kan worden:
- Loginsystemen;
- CMS'en;
- etc etc

Maar nu heb ik een klein vraagje. Ik wil namelijk een div kunnen verplaatsen met mijn muis. Dus ik klik op een div, en dan moet ik die DIV ergens anders heen kunnen verplaatsen. Máár, dan moet hij ook nog checken of hij wel in een andere (vooraf gedefineerde) DIV terecht komt. DAt hij niet zomaar in een andere komt.

Weet iemand een basis voor zo'n scriptje? Alvast bedankt!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 05/11/2006 15:40
Avatar van ikkedikke PHP expert je moet denk ik iets als ondragstart hebben..
en dan de verschuiving van de coordinaten van de muis berekenen, die aanpassen aan de div( je klikt ergens in de div, niet in de hoek) en dan controleren of de div nog in de andere valt. zo ja: met css de div verplaatsen..
Offline lasdesigner - 05/11/2006 15:42 (laatste wijziging 05/11/2006 15:52)
Avatar van lasdesigner PHP beginner Oefoefoef, best moeilijk nog zo te zien. Maar ik zou is op google zoeken naar ondragstart! (komen vast nog wel wat vragen )

Ik kan het nog niet vinden, alleen hoe ik het gewoon kan verplaatsen met een 'tijd'.. Maar niet met je cursor Ik had vroeger wel een tutorial hierover, maar kan hem niet meer vinden!
Offline ikkedikke - 05/11/2006 16:31
Avatar van ikkedikke PHP expert http://www.webreference.com/js/tips/000723.html
helaas werkt dit alleen in internet explorer (niet in mijn firefox iig)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s