login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

NAW gegevens printen

Offline Clemens32 - 21/09/2006 13:28
Avatar van Clemens32PHP interesse Ik zet het hier neer omdat ik denk dat Javascript hier eerder een oplossing voor heeft dan php.

Ik heb een profiel met allerlei gegevens waaronder klant id,naam, adres, postcode en woonplaats.

Nu zou ik vanuit dat profiel graag een link hebben om adreslabels te printen.

Is daar een functie voor of kun je dat beter niet doen of is dat gewoon niet mogelijk?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 21/09/2006 13:39 (laatste wijziging 21/09/2006 13:42)
Avatar van xSc Onbekend Dat is wel mogelijk. Je zou een tabel kunnen gebruiken met cellen, die even breed zijn als een etiket/label. Houd wel rekening met de marges van de printer. Verder moet er dan bij Paginainstelling (in de browser) de kop- en voettekst uitgeschakeld worden.

Die gegevens lees je met PHP uit de database. Met PHP laat je dus ook die tabel genereren.

JavaScript gebruik je alleen voor de printfunctionaliteit:

<input type="button" value="Adrukken" onclick="javascript:window.print();" />

Met CSS kun je voor het afdrukken speciale opmaak toevoegen.
Offline Clemens32 - 21/09/2006 13:42
Avatar van Clemens32 PHP interesse ok, dus dat is eigenlijk heel simpel.
Is het ook mogelijk om de voet en kopteksten "automatisch" uit te schakelen / te negeren?
Of moet hij dat echt zelf doen?
Offline xSc - 21/09/2006 13:44
Avatar van xSc Onbekend Volgens mij kan dat niet geautomatiseerd, omdat dat een browserinstelling is.

Je kunt natuurlijk ook etiketvellen aanschaffen, die zelf een wat hogere top- en bottommarge hanteren. Dan maakt je kop- en voettekst niets uit ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.335s