login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[opgelost]Window.Open invalid argument in IE

Offline Dark_Paul - 16/09/2006 18:47 (laatste wijziging 17/09/2006 21:52)
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde Hej,

Ik probeer een popup functie werkend te krijgen. Ik had een functie geschreven hiervoor, maar de functie werkt niet. In FF wordt er wel een popup gestart, in IE krijg ik de melding 'invalid argument' op de regel waar de popup staat. Het veranderen van de link in een button is zonder effect, en ipv de functie aanroepen gewoon window.open(..) gebruiken werkt ook niet.
Overigens werken alle voorgaande manieren wél in FireFox, de JavaScript Console geeft daarbij geen fouten. In IE werkt het echter niét en krijg ik de melding dat het een 'invalid argument' is.
De html wordt geparsed, hieronder staat de geparstte html, want daar gaat het om.
  1. // de functie
  2. function PopUp(pid, bid) {
  3. window.open('show.php?pid='+pid+'&bid='+bid,'Bekijk bron','width=500,left=75,top=50');
  4. }
  5. //manier met functie
  6. <a href="#" onclick="javascript:PopUp(1,0)">404error.php</a>
  7. // manier zonder functie
  8. <a href="#" onclick="javascript:window.open('show.php?pid=1&bid=0','Bron bekijken')">404error.php</a>

Het veranderen van de functienaam in iets anders werkt ook niet. Ik heb ook gelezen in andere topics dat ik geen ; achter mn functie-aanroep of 'rechtstreekse' window.open moet zetten, omdat JavaScript dan denkt dat er nog iets achteraan komt. Heeft iemand een idee?

Paul

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 16/09/2006 19:07 (laatste wijziging 16/09/2006 19:09)
Avatar van ikkedikke PHP expert moeten de naam van het venster en de url niet omgedraaid?
Edit: stom antwoord als je in firefox enz. wel de goede pagina ziet ?
Offline Simon - 16/09/2006 19:15
Avatar van Simon PHP expert gebruik het absolute pad

show.php?pid='+pid+'&bid='+bid
-->
http://www.jouw...'+bid

Offline Dark_Paul - 17/09/2006 13:34 (laatste wijziging 17/09/2006 21:52)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde @Simon,
Dat heeft ook geen zin, krijg nog steeds de melding 'invalid argument' terug van IE, FF blijft gewoon werken.
Ik zal mijn volledige geparste code eens plaatsen op plaatscode.be.
Hier staat ie: http://www.plaatscode.be/2649/
Het is opgelost. Met onderstaande functie werkt het nu:
  1. function PopUp(pid, bid) {
  2. NewWindow = window.open('show.php?pid='+pid+'&bid='+bid,'Bekijk bron','width=800,height=700,top=20,left=20,resizable,scrollbars');
  3. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s