login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[opgelost]Functie wordt niet aangeroepen

Offline Dark_Paul - 09/08/2006 13:02 (laatste wijziging 09/08/2006 18:40)
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde hej,
ik wil een confirm maken voor het verwijderen van een bedrijf, maar de functie wordt niet aangeroepen. Als ik deze functie heb:
  1. function Verwijder() {
  2. }
  3. function VerwijderBedrijf(bid) {
  4. if (window.confirm(bericht) {
  5. window.location = "?page=overzicht&bid="bid"&actie=verwijderen";
  6. }
  7. }
(ik ben er overigens niet zeker van of de window.location klopt met die var erin).
dit is de link:
  1. <a href="javascript:Verwijder()" onclick="VerwijderBedrijf('.$zoekres['id'].')">Verwijderen</a>

als ik erop klik gebeurt er helemaal niets, ik snap niet waarom (zal wel een domme fout zijn, maar ik zie 'm echt niet).

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Richard - 09/08/2006 13:05
Avatar van Richard Crew algemeen
  1. function VerwijderBedrijf(bid) {
  2. if (window.confirm(bericht) {
  3. window.location.href = "?page=overzicht&bid=" + bid + "&actie=verwijderen";
  4. }
  5. }
Offline Dark_Paul - 09/08/2006 14:05 (laatste wijziging 09/08/2006 17:15)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde okej dankje, dat wist ik dus niet, heb ik aangepast maar er is nog iets fout, want als ik op de link klik gebeurt er nog niets..
in de bron zag ik dat er een fout zat, die heb ik opgelost (merkte ik op toen ik een in een ander bestandje ging testen), maar het probleem blijft zich voor doen. IE geeft ook aan 'Done, but with errors on page.' en als ik klik komt er dit te staan: 'Error on page.' (komt als venster-status te staan).
dit zijn de error details:
Line: 1
Char: 1
Error: Object wordt verwacht
Code: 0
URL: http://localhost/paul/?overzichtbedrijf.
Idem voor lijn 54.
Lijn 1(van de source):
  1. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Lijn 54(van de source):
  1. <td class="rest"><a href="javascript:Verwijder()" onclick="VerwijderBedrijf('14')">Verwijderen</a></td>

Het probleem is al opgelost.. Met de error-details van IE 7 kon ik de fout opsporen (pluspuntje). ik was een ')' vergeten om mn if-statement. maar ik heb nog een probleem. Om de post-gegevens melding enzo te vermijden wil ik zoeken via de url (dus wordt in de url gezet). maar het lukt niet. als ik weer via de error-details van IE kijk, geeft ie aan dat 'document.elements.bedrijf_zoek' een leeg of ongeldig object is.
  1. function ZoekBedrijf() {
  2. var zoekterm = document.elements['bedrijf_zoek'].value;
  3. window.location.href = "?page=overzicht&actie=zoek&zoekterm="+zoekterm+"";
  4. }
  5.  
  6. <input type="text" name="bedrijf_zoek" size="10" />
  7. <input type="button" value="Zoek bedrijf" onclick="ZoekBedrijf();" />
ik heb ook al geprobeerd om document['zoek_bedrijf'].elements['bedrijf_zoek'] te doen (en de div naam 'zoek_bedrijf' te geven) maar dat werkt ook niet.
Offline haytjes - 09/08/2006 18:09 (laatste wijziging 09/08/2006 18:09)
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
  1. var zoekterm = document.getElementsByName("bedrijf_zoek")[0].value;

Maar ik ben met de rest niet echt mee. Je wilt dus een formulier verzenden (d.m.v. $_GET). Maar wil voordien wel een check erop, zodat men niet per ongeluk erop kan drukken.
Ik denk dat hetvolgende dan beter is:

1. <form onsubmit='return window.confirm(bericht);'>
  2. <input type="text" name="zoekterm" size="10" />
  3. <input type="hidden" name="actie" value="zoek">
  4. <input type="submit" value="Zoek bedrijf" />
  5. </form>
Offline Dark_Paul - 09/08/2006 18:39 (laatste wijziging 09/08/2006 18:39)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Dankje haytjes. ik had al een paar keer geprobeerd met GetElementsByName("bedrijf_zoek"). maar door die hoofdletter resulteerde dit dus in niets, en door jou [0] erachter vind ie de goede (ook al is er maar 1 van, maar voor 't geval dat..).
die check hoeft er van mij niet op, is alleen maar om te zoeken.
bedankt 
Offline haytjes - 09/08/2006 18:44
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
  1. <form>
  2. <input type="text" name="zoekterm" size="10" />
  3. <input type="hidden" name="actie" value="zoek">
  4. <input type="submit" value="Zoek bedrijf" />
  5. </form>

oké, maar is het niet gemakkelijker om dan geen JavaScript te gebruiken. Want de bovenstaande code doet volgens mij precies hetzelfde als de Javascript-code...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.249s