login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

firefox werkend maken

Offline Grayen - 07/08/2006 21:08
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde ik ben net begonnen met leren van javascript, en ik vind het tot nu toe makkelijk (aangezien ik al redelijk php kan is javascript niet erg verschillend) alleen nu heb ik een probleem namelijk dit script werkt wel in IE maar niet in firefox, is er een mogelijkheid om dit script werkend te krijgen in firefox of ondersteund mozilla deze functies gewoon niet?

1. <html>
  2. <head>
  3. <script type="text/javascript">
  4. function button(welke){
  5. var base = 'http://grayen.gr.funpic.de/systeem/new/index/?p='
  6. var key = new Array()
  7. key[72] = base + 'index/home'
  8. key[70] = base + 'forum/categorie'
  9. key[68] = base + 'download/categorie'
  10.  
  11. var x
  12. for(x in key){
  13. if(welke.keyCode == x && welke.ctrlLeft === true && welke.altLeft === true){
  14. window.location = key[x]
  15. }
  16. }
  17. }
  18. </script>
  19. </head>
  20. <body onkeyup="button(event)" onload="this.focus()">
  21. </body>
  22. </html>

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WimJ - 07/08/2006 21:10
Avatar van WimJ Grafische gevorderde ik weet niet, maar kan ook mss totaal fout antwoord zijn hoor..

Maar zou dit niet gaan met css hacks ofzo ?
Offline Grayen - 08/08/2006 21:42 (laatste wijziging 08/08/2006 22:02)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde nee, het heeft helemaal niks met css te maken ;)
het is namelijk alleen javascript die gebruik kan maken van toetsen als links. Alleen vind ik een groot nadeel van javascript dat het erg verschilt per browser of het script werkt of niet , maar ja ik ben het toch maar gaan leren omdat het extra's kan toevoegen tot je site, maar helaas bij mijn eerste script heb ik nu al last van het nadeel van javascript, werkt niet in FF . Weet iemand iets te vinden over javascript die je in elke (bijna) elke browser kunt gebruiken? of weet iemand hoe ik dit zo kan veranderen dat het wel goed werkt in de meeste browsers? (dat vind ik het mooie aan php het werkt in iedere browser)

edit
Het is opgelost bedankt voor de moeite, ik ben even wezen googlen en kwam er als snel achter dat iedereen juist met het probleem zat dat het niet werkte in IE, terwijl bij mij het juist andersom is . Dus was het niet moeilijk om het goede antwoord te vinden. Ik vond een perfect scriptje om de codes, te krijgen als je een toets indrukt die in beide werkt, dus zal het andere ook wel werken

dit was het script dat ik had gevonden:
http://www.webr...6/2/6.html
Offline haytjes - 08/08/2006 23:55 (laatste wijziging 08/08/2006 23:56)
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
mocht je het willen weten, waarom het niet werkt:

bij onkeyup, onkeydown, onkeypress ... staat in Mozilla alle informatie over het event dat heeft plaats gevonden in de eerste parameter van de functie. Nu doet Microsoft dat niet. Dus in Internet Explorer staat alle informatie over het event in de variable 'event'.

Nu het probleem in jouw script is, dat men de eerste parameter overschrijft met de event:
  1. <body onkeyup="button(event)" onload="this.focus()">

Je kan het probleem oplossen door de eerste parameter niet te vervangen:
  1. <body onkeyup="button();" onload="this.focus()">

en dan nadien kijken of er wel een eerste parameter is. Als er geen parameter is, dan zijn we in Internet Explorer en moet je dit dus veranderen in de variable 'event':
  1. ...
  2. <script>
  3. function button(welke){
  4. // IE: alles staat in event.
  5. if(!welke){
  6. welke = event;
  7. }
  8. ...
  9. }
  10. </script>
  11. ...

en dit zou moeten werken;-)