login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

java

Offline ottorocket - 02/06/2006 18:32
Avatar van ottorocketOnbekend Ik wil graag beginnen met het leren van java, maar in welk programma kan ik dat maken?
Gaat het gewoon in dreamweaver?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 02/06/2006 18:41 (laatste wijziging 02/06/2006 18:48)
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je nou eens de moeite had genomen om tussen de tuts te kijken, had je in de eerste java tut al uitleg gekregen daarover.

en het is javascript (hoop ik/denk ik uit je titel op te maken) en die staan dan weer hier
js kan je met elke txt editor schrijven

Offline Metalhead - 02/06/2006 20:23
Avatar van Metalhead HTML gevorderde In welk programma kun je java maken? Je kunt java niet maken, het is een programmeertaal.
En je kunt het (net als vrijwel alle programmeertalen (incl. HTML etc.) maken met een normale tekst-editor.

Je moet alleen wel de development-kit (SDK) van java downloaden (op java.sun.com). En dan sla je je bestand op als .java, en kun je het met javac compileren naar een .class.

En dan ligt het er aan of het een console-applicatie, applet of servlet is hoe jke hem opstart. Een console-applicatie start je dan met java op en een applet mbv de <applet>-tag.

Of je gaat eerst eens heel veel tuts doornemen 
Offline Vipergtsr - 02/06/2006 20:28
Avatar van Vipergtsr Nieuw lid Een heel goed boek vind ik persoonlijk: En dan is er ... Java.
http://home.planet.nl/~laan0207/ediej/

Als omgeving gebruik ik Borland JBuilder. Zit alles in wat je moet hebben.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s