<?php
include("code/database.php") ;
$id = $_GET['id'] ;
if($id)
{
/* hier komt normaal de query om je database aan te spreken, waarbij je op $id kunt zoeken. Ik ga er vanuit dat je dat kunt en zal voor het voorbeeld even
handmatig een array aanmaken zodat jullie kunnen zien dat het werkt (alleen
de id's 1, 2 & 3 zullen dus maar werken)
*/
$SC_query = "SELECT * FROM screens WHERE game_id = '$id'" ;
$SC_result = mysql_query($SC_query) or die(mysql_error()) ;
$select = "<select name=\"screen\">" ;
$i = "1" ;
while($SC_data = mysql_fetch_array($SC_result)) {
$select .= "<option value=\"img/upload/".$SC_data['link']."\">Screenshot ".$i."</option>" ;
$i++ ;
}
$select .= "</select>" ;
?>
<html><head><title>Hier wordt druk geparsed :)</title>
<script language="JavaScript">
<!--
sel = '<?php echo($select); ?>' ;
if (sel != "") {
parent.passGegevens(sel); }
else {
parent.passGegevens('Geen screenshots gevonden'); }
//-->
</script>
<head><body>
<?php
/* als je wilt kun je in je frameset de grootte van dit frame aanpassen en
hier nog je variabelen echoën. mocht er iets misgaan
*/
?>
</body></html>
<?php
}
?>
<?php
include("code/database.php");
$id=$_GET['id'];
if($id)
{
/* hier komt normaal de query om je database aan te spreken, waarbij je op $id kunt zoeken. Ik ga er vanuit dat je dat kunt en zal voor het voorbeeld even
*/
$SC_query="SELECT * FROM screens WHERE game_id = '$id'";
Maar ik heb wat doorgezoch naar een script, en heb er een gevonden bij externe, en het blijkt te werken, nu moet ik het nog omvormen, ik moet nu offline, het werkt met frames, mocht iemand een betere oplossing weten, plz meldt ze dan en dan lees ik ze later wel!
Hmm, mja, sessies had ik ook al aan gedacht, maar kheb wederom geen idee hoe ik dat met javascript moet doen.
Maar wat ik nu heb, blijkt te werken, alleen 1 klein irritant ding . Ik heb nu een variable, en daar zit al men info door php geladen in. Maar die variabele is een volledige select - structuur...
sel = '<select name="screen"><option>Screen 1 .... </option></select>
sel ='<select name="screen"><option>Screen 1 .... </option></select>
Zo dus, nu krijg ik die niet fatsoenlijk geprint waar ik hem wil... De enige print functie die ik ken van js is document.write() , maar dan krijg ik enkel de variabele... Is er een manier om dat ergens tussen " div tags ofzo te laten printen zonder dat ik heel de layout tussen die document.write() moet plaatsen?
<?php
include("code/database.php") ;
$id = $_GET['id'] ;
if($id)
{
*/
$SC_query = "SELECT * FROM screens WHERE game_id = '$id'" ;
$SC_result = mysql_query($SC_query) or die(mysql_error()) ;
$select = "<select name=\"screen\">" ;
$i = "1" ;
while($SC_data = mysql_fetch_array($SC_result)) {
$select .= "<option value=\"img/upload/".$SC_data['link']."\">Screenshot ".$i."</option>" ;
$i++ ;
}
$select .= "</select>" ;
?>
<html><head><title>Hier wordt druk geparsed :)</title>
<script language="JavaScript">
<!--
sel = '<?php echo($select); ?>' ;
if (sel != "") {
parent.passGegevens(sel); }
else {
parent.passGegevens('Geen screenshots gevonden'); }
//-->
</script>
<head><body>
<?php
/* als je wilt kun je in je frameset de grootte van dit frame aanpassen en
hier nog je variabelen echoën. mocht er iets misgaan
*/
?>
</body></html>
<?php
}
?>
<?php
include("code/database.php");
$id=$_GET['id'];
if($id)
{
*/
$SC_query="SELECT * FROM screens WHERE game_id = '$id'";
@ rensjuh, da's waar, maar als ik dat oplost, dan is mijn probleem nog altijd niet weg . Want ik moet die variabele ergens geprint krijgen
Misschien als ik ipv loadinfo, de variabele in een cookie laat plaatsen door javascript, en dan die cookie via PHP aanroep in de home pagina? Met PHP en cookies werkt het niet, want dan moet je herladen
@Xeon, ik zie niet wat je verandert hebt om eerlijk te zijn
Het is een systeem om een artikel te posten. Voor dat artikel (review ofzo) selecteer je een bepaalde game. Als je dan een game selecteert, wil ik dat er een lijst (of een select form ofzo) van alle screenshots van die game, naast het invulvak verschijnt. Waarop je dan kan klikken om de screenshot aan de tekst toe te voegen! Om die screenshotlijst samen te stellen, heb ik dus het ID nodig van de game, en moet ik daarmee dan een database doorzoeken (in PHP uiteraard), om zo een lijst of select samen te stellen, die moet dan geparset worden bij het oorspronkelijke formulier. Dit alles zonder te refreshen
Het zou kunnen door de game select eerst te laten gebeuren, en dan pas naar het formulier te gaan, maar dan moet ik een hele hoop scrits aanpassen, en dat doe ik liever niet, want dan wordt dat weer moeilijk om te updaten etc.
Ik heb het opgelost, werkt nu met een popup . Ik zocht "getElementById("").innerHTML = ...". Bedankt voor de hulp!