login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Link veranderen

Offline Gamezhoek - 18/03/2006 17:52
Avatar van GamezhoekHTML interesse Ik heb een link, en bij onClick gedaan: javascript:Accept
En dan in de head:
  1. <script language="JavaScript">
  2. function Accept() {
  3. </script>
  4. <?php
  5. include 'config.php';
  6. mysql_query("UPDATE users SET promo=promo+10 WHERE id='".$_SESSION['login']."'")
  7. ?>
  8. <script language="JavaScript">
  9. }
  10. </script>

Dit werkt prima, maar hoe kan ik er doen, dat de tekst van de link veranderd, en de link, geen link meer is.
Mischien beetje onduidelijk, maar, ik heb hier een link.
Zodra ik erop klik, gebeurt de actie die hierboven staat. Maar ik wil dat de gebruiker niet 100 keer kan klikken, dus daarom moet de link in normale tekst veranderen, en dan het liefst niet de tekst van de link, maar andere tekst.

EDIT: Ik kom er net achter dat als ik die functie in de head zet, dat hij dan bij ELKE link reageert, en niet alleen bij die link waarbij ik heb gezet: onClick="javascript:Accept"

Iemand enig idee hoe ik dit allemaal oplos? Ik ben nog niet zo lang bezig met JavaScript.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timo - 18/03/2006 17:57
Avatar van timo PHP ver gevorderde zet om de accept eerst een window.confirm... dan kan je maar 1x klikken, moet je op ok drukken om door te gaan en dan pas kan je weer klikken...
Offline Gamezhoek - 18/03/2006 17:59
Avatar van Gamezhoek HTML interesse Maar je mag dan helemaal niet meer klikken..
Er is toch ook iets van window.close ofzoiets?
Hoe werkt dat dan? Want, ik vind het ook wel best dat als je klikt, dat het scherm dan word afgesloten. (Het is een popup-je, dus nie tmeten je hele browser)
Offline timo - 18/03/2006 18:04
Avatar van timo PHP ver gevorderde dan moet je iets doen van settimeout(....) en daaronder window.close... (na de php)
Offline Gamezhoek - 18/03/2006 18:08
Avatar van Gamezhoek HTML interesse Dit werkt niet:
  2. function Accept() {
  3. </script>
  4. <?php
  5. include 'config.php';
  6. mysql_query("UPDATE users SET promo=promo+10 WHERE id='".$_SESSION['login']."'")
  7. ?>
  8. <script language="JavaScript">
  9. window.close()
  10. }
  11. </script>

window.close klopt zo toch gewoon?
En, hoe werkt settimeout precies?
Offline ikkedikke - 19/03/2006 12:39
Avatar van ikkedikke PHP expert volgens mij heb jij iets niet begrepen.
Je wil dat de phpcode uitgevoerd wordt wanneer de javascriptfunctie Accept() uitgevoerd wordt?
Dit gaat niet zo omdat de phpcode wordt al uitgevoerd voordat de pagina bij de client is.
Je zou een persoon door moeten sturen naar een pagina waar deze actie uitgevoerd wordt.
kijk eens naar die tutorial over het verwerken van formulieren
Offline Gamezhoek - 19/03/2006 13:49 (laatste wijziging 19/03/2006 13:51)
Avatar van Gamezhoek HTML interesse Oke, dat heb ik nu geprobeert, en ik heb nu dus dit:
HEAD:
  2. <!--
  3. function Accept() {
  4. window.location="ontvang2.php";
  5. }
  6. //-->
  7. </script>

De link:
  1. echo '<a href="http://'.$array[$rand]['website'].'" onClick="javascript:Accept" target="_blank">'.$array[$rand]['website'].'</a>';

$array[$rand]['website'] is hier een random link uit de database, waar ik naartoe zou moeten gaan als ik erop klik.
Maar, tegelijkertijd moet het huidige venster (niet waar ik naartoe ga, maar waar de link juist staat) doorlinken naar ontvang2.php
Maar hij doet nu dus helemaal niks...

EDIT: Hij doet t toch wel. 
Ik had moeten doen: onClick="javascript:Accept()", aws de haakjes vergeten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s