login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem upload-script

Offline fvd - 05/03/2006 13:31 (laatste wijziging 05/03/2006 13:38)

Na lang zoeken naar een handig uploadscript (eentje waar je meerdere files tegelijk mee kan uploaden) kwam ik uit bij een

javascript dat aangeroepen wordt door een formulier in een html-pagina waar je de geselecteerde files te zien krijgt.
Ik gaf eerder de voorkeur aan een PHP-script maar daar vind ik alleen scripts waar je verschillende textboxen kreeg om

telkens een file te gaan selecteren.

Het Javascript checkt ook of je geen dubbele files selecteert en da's wel handig natuurlijk.
Alleen het uploaden lukt niet, ik ben niet zo sterk in scripts en dus weet ik niet wat ik allemaal moet gaan aanpassen

(zoals het pad naar de map waar de files moeten komen etc.)

Ik zal zowel het script als de code van het formulier hieronder even posten.
Alvast bedankt om er even naar te kijken!

(javascript)
  1. verwijderd

(form)
  1. <body onLoad="javascript:document.forms.form1.reset();">
  2. <script type="text/javascript" src="upload.js"></script>
  3. <form name="form1"><span id="chooserSpan"><input type="file" id="fileInput" name="fileInput"
  4.  
  5. onChange="javascript:fileChange();"></span><input type="button" name="upload" id="uploadFilesButton" value="Upload Files"
  6.  
  7. style="font-size:12px;" onClick="javascript:uploadFiles();"><input type="checkbox" id="noPopup"> No popup.</form><br>
  8. <div id="mainUploadDiv" align="left" style="background-color:#66CCFF;width:600px;font-size:12px;overflow:hidden;">
  9. <div id="uploadDeleteTitleDiv" class="uploadPathDiv" align="center" style="width:100px;"><b>Delete</b></div>
  10. <div id="uploadPreviewTitleDiv" class="uploadPathDiv" align="center" style="width:0px;"><b>Preview</b></div>
  11. <div id="uploadPathTitleDiv" class="uploadPathDiv" align="center" style="width:500px;"><b>Files (maximum
  12.  
  13. <script>document.write(maxUploads);</script>)</b></div>
  14. </div>
  15. <script>
  16. createUploadDiv();
  17. </script>
  18. <form id="uploadForm" action="" enctype="multipart/form-data" method="post">
  19. <input id="uid" type="hidden" name="uid" value="777">
  20. </form>
  21. <div id="temp"></div>
  22. </body>

Citaat:
Rensjuh edit:
Regels 2.3:
voorzie het bericht eventueel van codefragmenten (géén lappen text)
Plaats de lappen code op plaatscode.be

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Sitebase - 05/03/2006 14:21
Avatar van Sitebase PHP expert Als ik je goed begrijp wil je een uploadscript met javascript maken . Dan zal ik je teleur moeten stellen want het is niet echt mogelijk met javascript een uploadscript te maken. Je zal toch PHP moeten gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s