login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ajax werkt niet in firefox

Offline webstab - 20/02/2006 17:15 (laatste wijziging 20/02/2006 17:15)
Avatar van webstabPHP ver gevorderde Ik ben begonnen met ajax te leren en wou een registreerformulier in ajax maken. Momenteel werkt mijn code perfect in internet explorer, maar firefox doet het niet goed.
Hier is mijn code van ajax.js.
En hier is mijn html code:
  1. <script src="js/ajax.js" language="javascript"></script>
  2. <div id="form_result" class=""></div>
  3. <div id="result_error" class="error_messages"></div>
  4. <div id="result_form">
  5. <input type='text' size='50' name='username' /><br />
  6. <input type='text' size='50' name='email' /><br />
  7. <input type='text' size='50' name='password' /><br />
  8. <input type='text' size='50' name='password2' /><br />
  9. <input type='button' size='50' name='submit' onclick='sendRequest(username.value,email.value,password.value,password2.value);' value='Registreer' /><br />
  10. </div>
Heeft er iemand een idee waardoor dit komt?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 20/02/2006 17:51 (laatste wijziging 20/02/2006 17:52)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
<form> tag moet binnen de div staan waar alle elementen instaan om het herkenbaar te maken voor javascript. Het kan wel problemenen geven met zo'n soort gevallen. Ik heb ooit zoiets geprobeerd bij een ajax-forum en heb ondervonden dat je beter in dit geval gewoon de gegevens op de 'oude' manier verstuurd...

1. http.responseText.substr(0,5) != "Error" && http.responseText.substr(0,6) == "Gelukt"

Dat eerste kan je denk ik weglaten...
Offline webstab - 20/02/2006 17:54
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Idd, merci. Ik heb form er binnen gezet en nu doet hij het. Ik gebruikte gewoon geen form tags.

En idd nu dat je het zegt kan ik dat gewoon weglaten.
Offline nemesiskoen - 20/02/2006 17:57

PHP expert
Citaat:
En idd nu dat je het zegt kan ik dat gewoon weglaten.

Fijn dat je er ook zo over denkt.
Een soort van basisregel zou moeten zijn: "gebruik ajax waar nodig (lees: handig) maar geen 'overuse' want dit _kan_ ten nadele van de gebruiker zijn".
Offline webstab - 20/02/2006 18:01
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik ben het gewoon aan het leren. Ik ga het niet overal gebruiken.

Ajax is waarschijnlijk ook niet zo goed voor zoekmachines.
Offline nemesiskoen - 20/02/2006 18:09

PHP expert
true en false

AJAX is _niet_ goed in mijn voorbeeld in de tutorials als je dat echt wil gebruiken. Hierbij wordt live gezocht. Maar als je nu gewoon de tekst zou laten invoeren en door op een button te klikken de zoekopdracht voltooien. Verder zou je dan (via pag nav via ajax (mogelijk)) de gegevens kunnen tonen. Zo komt er geen geflash op je website bij elke zoekopdracht. Ik heb zoiets in elkaar geknutseld en het werkt echt heel handig maar is moeilijk om de power van ajax te laten zien als dat het enige is wat je aan het runnen bent.

Ook dit hier http://nemesisf...rteren.php laat zien dat het wel handig kan zijn. AJAX in combinatie "onkeyup" is enkel aan te raden als je zeker bent wat je doet en dus in de meeste gevallen af te raden (indien je geen geflash wil).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s