Nieuw lid |
|
Haaj ik heb eigenlijk twee vraagjes. Ik heb voor school heb ik een aantal opdrachten gekregen, 22 om precies te zijn. Maar ik kom uit 1 van de opdrachten niet dus meschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik moet een simpel pagina maken waar ik dan om een password moet vragen:
<html>
<head>
<title>Homepage</title>
</head>
<script language = 'JavaScript'>
function wachtwoord()
{
var bevestiging;
bevestiging = prompt ("wat is het wachtwoord?");
if (bevestiging == "Kite" || bevestiging == "kite")
{
alert("wachtwoord in orde");
}
else
{
alert("wachtwoord is niet correct");
}
}
</script>
<body onload="wachtwoord()">
<h1 align="center"><font color="black">Homepage</font></h1>
<hr>
</body>
</html>
<html> <head> <title>Homepage</title> </head> <script language = 'JavaScript'> function wachtwoord() { var bevestiging; bevestiging = prompt ("wat is het wachtwoord?"); if (bevestiging == "Kite" || bevestiging == "kite") { alert("wachtwoord in orde"); } else { alert("wachtwoord is niet correct"); } } </script> <body onload="wachtwoord()"> <h1 align="center"><font color="black">Homepage</font></h1> <hr> </body> </html>
dat is me tot nu to gelukt maar nu moet ik 2 dingen doen, voor de volgende 2 opdrachten moet de script van hierboven aangepast worden.
1 ik moet ervoor zorgen dat de passwoord net zo lang word gevraagd totdat het goed is. ik moet hierbij gebruik maken van het while statemen.
2 ik moet 1 zodanig aanpassen dat als ik de passwoord 3 keer fout invoer dat hij naar een andere pagina toe gaat en zegt dat het fout is.
1 en 2 zijn twee verschillende opdrachten dus als het even kan zou ik ook graag 2 verschillende scripts zien.
alvast bedankt
|