login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[JS] Hij vind de functie niet

Offline Sc0tTy - 19/01/2006 16:30 (laatste wijziging 19/01/2006 17:29)
Avatar van Sc0tTyPHP interesse ik heb in mijn site deze functie staan ::
  1. <script type="text/javascript">
  2. function mass(what,how)
  3. {
  4. totaal = "";
  5. totaal = document.editproduct.total.value;
  6. check = "";
  7. editprijsto = "";
  8. editpercto = "";
  9. if (totaal == 1)
  10. {
  11. if (document.editproduct.productcheck.checked)
  12. {
  13. check = document.editproduct.productcheck.value + ".";
  14. }
  15. if ((what != 'give_cat') && (what != 'del'))
  16. {
  17. editprijsto = editprijsto + document.editproduct.prijs.value + ".";
  18. editpercto = editpercto + document.editproduct.perc.value + ".";
  19. }
  20. }
  21. else
  22. {
  23. for (teller = 0; teller < totaal; teller ++)
  24. {
  25. if (document.editproduct.productcheck[teller].checked)
  26. {
  27. check = check + document.editproduct.productcheck[teller].value + ".";
  28. }
  29. if ((what != 'give_cat') && (what != 'del'))
  30. {
  31. editprijsto = editprijsto + document.editproduct.prijs[teller].value + ".";
  32. editpercto = editpercto + document.editproduct.perc[teller].value + ".";
  33. }
  34. }
  35. }
  36. if (what == 'del') window.location="http://www.website.nl/nieuw/Admin/index.php?id=7&amp;action=massdel&amp;delid="+check;
  37. if (what == 'edit') window.location="http://www.website.nl/nieuw/Admin/index.php?id=8&amp;action=massedit&amp;how="+how+"&amp;changeproductprijs="+document.mass.prijs.value+"&amp;changeproductperc="+document.mass.perc.value+"&amp;editid="+check+"&amp;editprijsto="+editprijsto+"&amp;editpercto="+editpercto;
  38. if (what == 'give_cat') window.location="http://www.website.nl/nieuw/Admin/index.php?id=9&amp;editid="+check+"&amp;editcat="+document.editproduct.cat.value+"&amp;editsubcat="+document.editproduct.subcat.value;
  39. }
  40. </script>

maar als ik hem wil aanroepen werkt hij totaal niet
ik roep de functie aan met ::
  1. <input class="show-product-submit-fixed" type="button" value="Verhogen" onClick="mass('edit','up');">
  2. <input class="show-product-submit-fixed" type="button" value="Verlagen" onClick="mass('edit','down');">
  3. <input class="show-product-submit-fixed" type="button" value="Wijzigen" onClick="mass('edit','change');">
  4. <input class="show-product-submit-fixed" type="button" value="Verwijderen" onClick="mass('del');">

het vreemde is... in opera werkt het perfect, ik krijg totaal geen melding, bij Firefox zegtie dat de functie "mass" niet bestaat en IE zegt "Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object.... kan iemand mij vertellen wat hier fout aan is , ik ben hier al 3 uur mee bezig maar kzie nix verkeerds

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 19/01/2006 21:23
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Bij mij werkt dit gedeeelte wel... in firefox en internet explorer...

voor zover ik weet hoef je geen puntkomma erachter te zetten bij een onclick, misschien heeft het daar iets mee te maken...
Offline Sc0tTy - 20/01/2006 09:20
Avatar van Sc0tTy PHP interesse ik ben er vanochtend weer aan bezig geweest, dat wat jij had gezegt Metalhead, maakt idd niet uit , maar veroorzaakte de fout niet... ik ben de functie gaan hernoemen naar massaal, en de onclicks heb ik daar naar toe verwezen, en tada alles werkte prima ... ik denk dus dat er al een functie mass bestaat in JS... weet iemand of er hier toevallig een validator voor is ? want ik vind et raar dak nergens in FF of IE terug kon vindne wat precies te fout was
Offline Metalhead - 20/01/2006 11:55
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Nou, dan zul je zelf ergens in je code nog een functie mass hebben gehad, want ik geloof toch echt niet dat javascript een interne functie mass heeft.

En de javascript console kan dus heel goed funcioneren als JavaScript-validator, want hij geeft elke warning en fout weer.

En zoals ik al zei, werkt het bij in FireFox perfect.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s