PHP beginner |
|
Hallo ik heb een javascript code maar hij werkt niet:
<script language="JavaScript">
Rekenen = {};
Rekenen.telOp = function(getal1, getal2)
{
alert(getal1 + getal2);
}
Rekenen.telVerminderen = function(getal1, getal2)
{
alert(getal1 - getal2);
}
Rekenen.telKeer = function(getal1, getal2)
{
alert(getal1 * getal2);
}
Rekenen.telDelen = function(getal1, getal2)
{
alert(getal1 / getal2);
}
var Ding = document.form.ding.value;
if(Ding == "telOp")
{
Rekenen.telOp(4, 2);
}
else
{
if(Ding == "telVerminderen")
{
Rekenen.telVerminderen(4, 2);
}
else
{
if(Ding == "telKeer")
{
Rekenen.telKeer(4, 2);
}
else
{
if(Ding == "telDelen")
{
Rekenen.telDelen(4, 2);
}
else
{
alert("Er is een fout..!");
}
}
}
}
</script>
<form name="form" method="post" action="">
<select name="Ding" id="Ding">
<option value="telOp">Optellen</option>
<option value="telVerminderen">Verminderen</option>
<option value="telDelen">Delen</option>
<option value="telKeer">keer</option>
</select>
<input type="submit" name="Submit" value="Submit" onClick="Javascript: Rekenen;">
</form>
<script language="JavaScript"> Rekenen = {}; Rekenen.telOp = function(getal1, getal2) { alert(getal1 + getal2); } Rekenen.telVerminderen = function(getal1, getal2) { alert(getal1 - getal2); } Rekenen.telKeer = function(getal1, getal2) { alert(getal1 * getal2); } Rekenen.telDelen = function(getal1, getal2) { alert(getal1 / getal2); } var Ding = document.form.ding.value; if(Ding == "telOp") { Rekenen.telOp(4, 2); } else { if(Ding == "telVerminderen") { Rekenen.telVerminderen(4, 2); } else { if(Ding == "telKeer") { Rekenen.telKeer(4, 2); } else { if(Ding == "telDelen") { Rekenen.telDelen(4, 2); } else { alert("Er is een fout..!"); } } } } </script> <form name="form" method="post" action=""> <select name="Ding" id="Ding"> <option value="telOp">Optellen</option> <option value="telVerminderen">Verminderen</option> <option value="telDelen">Delen</option> <option value="telKeer">keer</option> </select> <input type="submit" name="Submit" value="Submit" onClick="Javascript: Rekenen;"> </form>
Er gebeurd niks als ik op Submit klik, wat doe ik fout?
Groet,
Luuk
|