Nieuw lid |
|
Ik ben niet in vorm denk ik (mn 3e vraag al vandaag)
Ik probeer om na een controle via javascript een variable in een php sessie te zetten.
Ik heb dit javascriptje in elkaar gefletst :
<script type="text/javascript">
function meters_posten(){
var aantalMeter = document.meterForm.qMeters.value;
if (isNaN(aantalMeter)) {
window.alert("U moet het aantal vierkante meters in cijfers opgeven !")
} else if (aantalMeter ==""){
window.alert("U heeft nog geen aantal vierkante meters ingevuld !")
} else {
<?php
$_SESSION['bestelde_meters'] = '<script type="text/javascript">document.meterForm.qMeters.value</script>';
?>
}
}
</script>
<script type="text/javascript"> function meters_posten(){ var aantalMeter = document.meterForm.qMeters.value; if (isNaN(aantalMeter)) { window.alert("U moet het aantal vierkante meters in cijfers opgeven !") } else if (aantalMeter ==""){ window.alert("U heeft nog geen aantal vierkante meters ingevuld !") } else { <?php $_SESSION['bestelde_meters'] = '<script type="text/javascript">document.meterForm.qMeters.value</script>'; ?> } } </script>
De controles via js werken wel, alleen het posten naar die sessie mislukt.
Zo spreek die functie aan <a href = javascript:meters_posten();>
Maar dan word het textvak niet mee gesubmit, ik ben al aan het prutsen geweest met hidden zooi etc, maar ik kom er echt niet aan uit.
Ik heb wel een werkende versie van soortgelijke functie namelijk
<?php if(isset($_POST['meter_knop'])) {
$aantalM2 = $_POST['qMeters'];
if($aantalM2 == ""){
echo '<script type="text/javascript">window.alert("U heeft nog geen aantal vierkante meters ingevuld !")</script>';
unset($_SESSION['bestelde_meters']);
} else if(!is_numeric($aantalM2)){
echo '<script type="text/javascript">window.alert("U moet het aantal vierkante meters in cijfers opgeven !")</script>';
unset($_SESSION['bestelde_meters']);
} else {
$_SESSION['bestelde_meters'] = $aantalM2;
}
}
?>
<?php if(isset($_POST['meter_knop'])) { $aantalM2 = $_POST['qMeters']; if($aantalM2 == ""){ echo '<script type="text/javascript">window.alert("U heeft nog geen aantal vierkante meters ingevuld !")</script>'; unset($_SESSION['bestelde_meters']); echo '<script type="text/javascript">window.alert("U moet het aantal vierkante meters in cijfers opgeven !")</script>'; unset($_SESSION['bestelde_meters']); } else { $_SESSION['bestelde_meters'] = $aantalM2; } } ?>
Deze werkt eigenlijk perfect, alleen doet de alert gek in IE, als de alert opkomt is het browserscherm gewoon wit, in FF komt de alert gewoon zoals het hoort.
Kan iemand me met een van de twee helpen ?
|