<script type="text/javascript" language="javascript">
wegtjoppen = function(){
dubbelCheck = confirm('Zeker weten dat je deze record wilt verwijderen ?');
if (dubbelCheck == true){
<?php mysql_query("DELETE FROM online_parket WHERE id=".$_POST['delID']) or (mysql_error()); ?>
}
}
</script>
dubbelCheck = confirm('Zeker weten dat je deze record wilt verwijderen ?');
if (dubbelCheck == true){
<?phpmysql_query("DELETE FROM online_parket WHERE id=".$_POST['delID']) or (mysql_error());?>
}
}
</script>
Ten eerste word mn hele js functie gewoon als text geplaatst op mn pagina, en op de koop toe heb ik een MySql error erbij staan.
De foutmelding komt zoieso door de MySql query
Als ik die weghaal heb ik geen foutmelding meer, en word ook de functie niet als text geplaatst, ik kan dan alleen niet meer deleten natuurlijk.
Wat doe ik fout ?
1. Jij hebt ook nog een superglobal in je script
2. Je vraagt hier om een script niet hoe je je waarden voor in de query kan beveiligen
3. Ik heb een functie die kijken of er een % ; % ( ) in de URL staat, Wel veilig dus
1:ik heb geen superglobal in mijn script maar een variable
2:ik vraag niet om een script, maar wat er fout is bij mij
3, hmm okay, maar mij is er op mn hart gedrukt dat je geen superglobal in je query mag zetten
1. $_POST['delID'] dit is geen superglobal ?
2. Je hebt gelijk maar bekijk mij nscriptje gewoon:P
edit mischien helpt dit?
var blaat = window.confirm('blaat');
if (blaat == true)
{
query
}
en anders kan je zo doen:
if (window.confirm('WIl je dit item verwijderen?'))
{
// quer
}
EDIT: dit scriptje gebruik ik en het houdt ontzettend veel SQL-injection tegen, Het kijkt gewoon of er vieze tekens in de URL staan. LET OP: dat als er % in de URL staat dan wordt dit ook als vies gerekend (% = een spatie in een query-string). Je kan hiervoor dus trim(); of ltrim(); gebruiken:
Ik snap het probleem niet, hij controleert of de string alleen numeriek is. Als iemand een sql-injection kan vinden met alleen maar cijfers, ben ik sinterklaas
Ik snap het probleem niet, hij controleert of de string alleen numeriek is. Als iemand een sql-injection kan vinden met alleen maar cijfers, ben ik sinterklaas
Hij kijkt of hij niet numeriek is. Als het niet numeriek is moet ie een error afdrukken, dus als je dit gaat zitten gebruiken ( ' " enz.) zal het niet werken want dan krijg je een error
Maar de vraag van vinTage was toch uit eindelijk waarom z'n script niet werkt? Of ben ik nou degene die het niet snap?
Naja ik zal 'm iig beantwoorden:
Je script werkt niet omdat javascript client side is en php server side.
De sql query word dus al geladen voordat je iets op je scherm ziet.