login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Inlogformulier

Offline Frederic - 02/11/2005 11:21
Avatar van FredericPHP ver gevorderde Kan iemand me zeggen waarom er geen error komt indien ik geen gebruikersnaam ofzo ingeef? Want hij gaat gewoon door met de verwerking van de gegevens, maar eigenlijk moet er een error komen en mag er geen verwerking starten!
  1. <form id="inloggen" action="" method="post">
  2. <div style="text-align:center;">
  3. <input class="menuvelden" name="gebruikersnaam" type="text" value="Gebruikersnaam" onfocus="if(this.value=='Gebruikersnaam')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Gebruikersnaam';" style="text-align: center;" />
  4. <input class="menuvelden" name="ww" type="text" value="Wachtwoord" onfocus="if(this.value=='Wachtwoord')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Wachtwoord';" style="text-align: center;" />
  5. <br />
  6. <input type="submit" value="Inloggen" class="inloggen" onClick="CheckGegevens()" />
  7. </div>
  8. </form>
  9. <script language="javascript">
  10. function CheckGegevens(){
  11. if ((inloggen.gebruikersnaam.value == "") || (inloggen.ww.value == "") || (inloggen.gebruikersnaam.value == "Gebruikersnaam") || (inloggen.ww.value == "Wachtwoord")) {
  12. alert('Om u aan te melden moet u een gebruikersnaam en een wachtwoord invullen.');
  13. inloggen.gebruikersnaam.focus();
  14. inloggen.gebruikersnaam.select();
  15. return false;
  16. }
  17. }
  18. </script>

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Cosca - 02/11/2005 11:32 (laatste wijziging 02/11/2005 11:32)
Avatar van Cosca HTML beginner omdat je niet bij het klikken van de knop moet controleren..
je moet zoiets doen als:
onSubmit="javascript:return(CheckGegevens());"

1. <form id="inloggen" action="" method="post" onSubmit="javascript:return(CheckGegevens());">
  2. <div style="text-align:center;">
  3. <input class="menuvelden" name="gebruikersnaam" type="text" value="Gebruikersnaam" onfocus="if(this.value=='Gebruikersnaam')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Gebruikersnaam';" style="text-align: center;" />
  4. <input class="menuvelden" name="ww" type="text" value="Wachtwoord" onfocus="if(this.value=='Wachtwoord')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Wachtwoord';" style="text-align: center;" />
  5. <br />
  6. <input type="submit" value="Inloggen" class="inloggen" />
  7. </div>
  8. </form>
  9. <script language="javascript">
  10. function CheckGegevens(){
  11. if ((inloggen.gebruikersnaam.value == "") || (inloggen.ww.value == "") || (inloggen.gebruikersnaam.value == "Gebruikersnaam") || (inloggen.ww.value == "Wachtwoord")) {
  12. alert('Om u aan te melden moet u een gebruikersnaam en een wachtwoord invullen.');
  13. inloggen.gebruikersnaam.focus();
  14. inloggen.gebruikersnaam.select();
  15. return false;
  16. }
  17. else
  18. {
  19. return true;
  20. }
  21. }
  22. </script>
Offline Frederic - 02/11/2005 12:13
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Vreemd, enkel in FF werkt het niet... Dan krijg ik 'inloggen is niet gedefinieerd op lijn 28'... En lijn 28 is in Cosca's script lijn 11...
Hulp iemand? 
Offline WumTol - 02/11/2005 13:45 (laatste wijziging 02/11/2005 13:45)
Avatar van WumTol PHP beginner <form name="inloggen" id="inloggen" action="" method="post" onSubmit="return CheckGegevens();">

Zou moeten werken!
Offline stenno - 02/11/2005 15:59
Hier dit werkt.

1. <html>
  2. <head>
  3. <title>Untitled</title>
  4. <script language="javascript">
  5. function CheckGegevens(){
  6. if ((document.inloggen.gebruikersnaam.value == "") || (document.inloggen.ww.value == "") || (document.inloggen.gebruikersnaam.value == "Gebruikersnaam") || (document.inloggen.ww.value == "Wachtwoord"))
  7. {
  8. alert('Om u aan te melden moet u een gebruikersnaam en een wachtwoord invullen.');
  9. inloggen.gebruikersnaam.focus();
  10. inloggen.gebruikersnaam.select();
  11. }
  12. else
  13. {
  14. document.inloggen.onsubmit();
  15. }
  16. }
  17. </script>
  18. </head>
  19. <body>
  20. <form name="inloggen" action="" method="post">
  21. <div style="text-align:center;">
  22. <input class="menuvelden" name="gebruikersnaam" type="text" value="Gebruikersnaam" onfocus="if(this.value=='Gebruikersnaam')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Gebruikersnaam';" style="text-align: center;" />
  23. <input class="menuvelden" name="ww" type="text" value="Wachtwoord" onfocus="if(this.value=='Wachtwoord')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Wachtwoord';" style="text-align: center;" />
  24. <br />
  25. <input type="button" value="Inloggen" class="inloggen" onClick="CheckGegevens()" />
  26. </div>
  27. </form>
  28.  
  29. </body>
  30. </html>

ik heb je inlogen.gebruikersnaam.value verandert in document.inloggen.gebruikersnaam.value

De naam van het form inloggen maken ipv. het id is ook wel handig.

Ik heb de functie even aangepast: nu worden de gegevens pas verwerkt als alles juist is ingevuld Verander alleen de action nog en voila 
Offline Thomas - 02/11/2005 16:34 (laatste wijziging 02/11/2005 16:35)
Avatar van Thomas Moderator Kijk vervolgens eerst in het overzicht van deze forum-categorie, of gebruik de zoekfunctie. Het probleem hierboven is praktisch hetzelfde als dit bericht, wat te vinden is op de eerste overzichtspagina van het JavaScript-forum.
Offline Frederic - 02/11/2005 19:03
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Nu krijg ik de hele tijd
document.inloggen has no properties... Heb het script beetje ingekort (het form), maar nu werkt het niet meer...
  1. <script language="javascript">
  2. function CheckGegevens(){
  3. if ((document.inloggen.gebruikersnaam.value == "") || (document.inloggen.wachtwoord.value == "")) {
  4. alert('Om u aan te melden moet u een gebruikersnaam en een wachtwoord invullen.');
  5. inloggen.gebruikersnaam.focus();
  6. inloggen.gebruikersnaam.select();
  7. }
  8. else {
  9. document.inloggen.onsubmit();
  10. }
  11. }
  12. </script>
  13. <form id="inloggen" action="" method="post">
  14. <div>Gebruikersnaam:<div>
  15. <div><input name="gebruikersnaam" type="text" /></div>
  16. <div>Wachtwoord:</div>
  17. <div><input name="wachtwoord" type="text" /></div>
  18. <div style="height: 40px;"></div>
  19. <input type="submit" value="Inloggen &raquo;" onClick="CheckGegevens()" />
  20. </form>

Ziet er toch goed uit, nee?
Offline Thomas - 02/11/2005 19:06
Avatar van Thomas Moderator Ik zou een voorbeeldje voor je maken als ik dat nog niet eerder had gedaan, maar dat is niet het geval .
Offline stenno - 02/11/2005 19:15
Maak van form id="inloggen" form name="inloggen" verander je input type="submit" in type="button"
Offline Frederic - 02/11/2005 20:48
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Uhu, als ik name maak van id in de formtag werkt het wel. Maar dit is helaas niet W3 geldig. Is er een methode om dit te omzeilen?
Offline stenno - 02/11/2005 21:26
Pardon ik weet echt 100 % sure dat dat de enige manier is die W3 valid is hoor.

document.formname.fieldname.value

en niet

document.formID.fieldname.value
Offline Ontani - 02/11/2005 22:09
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
document.getElementById('inloggen').value

probeer dat eens
Offline Frederic - 02/11/2005 22:18
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Oplossing van Ontani werkt!
Een form dat gedeclareerd is met name zal niet XHTML Strict zijn, punt uit :l)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.23s