MySQL beginner |
|
Hoi mensen.
Ik ben bezig met een examen project, en nu zit ik ergens vast mee.
De leraar die bij ons Databases verzorgt, had verders ook geen kennis om mij te helpen om dit probleem op te lossen.
Daarom dat ik mijn hulp bij jullie zoek.
Momenteel heb ik 2 tabellen voor uitlening.
- tblUitleningen
- tblUitleningenSpeelgoed
De structuur ziet er als volgt uit:
tblUitleningen:
-------------------
UitleenID - int
KlantID - int
MedewerkerID - int
UitleenDatum - DateTime
RetourDatum - DateTime
UitleenOpmerking - varchar
tblUitleningenSpeelgoed:
-------------------
UitleenID - int
SpeelgoedID - int
WerkelijkeRetourDatum - DateTime
ControleDatum - DateTime
UitleenRetour - tinyint
tblUitleningen: ------------------- UitleenID - int KlantID - int MedewerkerID - int UitleenDatum - DateTime RetourDatum - DateTime UitleenOpmerking - varchar tblUitleningenSpeelgoed: ------------------- UitleenID - int SpeelgoedID - int WerkelijkeRetourDatum - DateTime ControleDatum - DateTime UitleenRetour - tinyint
We maken deze applicatie met gebruik van een C# Webapplicatie in aspx.
De MySQL hieraan gebonden is een MySQL Database.
Nu is het de bedoeling, zodra er op de webpagina een klant en speelgoed is geselecteerd, deze word verwerkt in de database.
tblUitleningen word zonder problemen gevuld. Het probleem komt echter, zodra het UitleenID van tblUitleningen ook in tblUitleningenSpeelgoed moet worden verwerkt en dat deze 2 overeen komen.
Aangezien een klant tot 6 stukken speelgoed kan lenen, moet hier een methode en query voor komen.
Tegelijk moet er rekening gehouden, dat de UitleenIDs niet door elkaar komen als er meerdere medewerker tegelijk een uitlening toevoegen.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Het gaat hier grotendeels om de benodigde query.
mvg
Larssy1
|