PHP ver gevorderde |
|
Nah, het viel achteraf best mee .
De code die er stond kon je grotendeels weglaten e.d.
Ik heb er een aparte struct van gemaakt zodat ik het nu kan oproepen met playSound(<filename>).
Even samengevat wat je dus nodig hebt (een overzichtelijke oplossing voor later ):
using System.Runtime.InteropServices; //dll import mogelijk maken
namespace soundPlayerProject
{
public partial class MainWindow : Window
{
string soundCommand;
// nodig voor de muziek
[DllImport("winmm.dll")]
private static extern long mciSendString(string strCommand,StringBuilder strReturn,int iReturnLength, IntPtr hwndCallback);
public MainWindow()
{
this.InitializeComponent();
}
private void buttonOnclickActie(object sender, System.Windows.RoutedEventArgs e)
{
playMusic("liedje.mp3");
}
private void playMusic(string soundFile) {
if (soundCommand == "play MediaFile")
{
soundCommand = "close MediaFile";
mciSendString(soundCommand, null, 0, IntPtr.Zero);
}
soundCommand = "open \""+ soundFile +"\" type mpegvideo alias MediaFile";
mciSendString(soundCommand, null, 0, IntPtr.Zero);
soundCommand = "play MediaFile";
mciSendString(soundCommand, null, 0, IntPtr.Zero);
}
}
}
using System.Runtime.InteropServices; //dll import mogelijk maken namespace soundPlayerProject { public partial class MainWindow : Window { string soundCommand; // nodig voor de muziek [DllImport("winmm.dll")] private static extern long mciSendString(string strCommand,StringBuilder strReturn,int iReturnLength, IntPtr hwndCallback); public MainWindow() { this.InitializeComponent(); } private void buttonOnclickActie(object sender, System.Windows.RoutedEventArgs e) { playMusic("liedje.mp3"); } private void playMusic(string soundFile) { if (soundCommand == "play MediaFile") { soundCommand = "close MediaFile"; mciSendString(soundCommand, null, 0, IntPtr.Zero); } soundCommand = "open \""+ soundFile +"\" type mpegvideo alias MediaFile"; mciSendString(soundCommand, null, 0, IntPtr.Zero); soundCommand = "play MediaFile"; mciSendString(soundCommand, null, 0, IntPtr.Zero); } } }
|