login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

NullReferenceException bij xna game

Offline kickasgamer - 18/11/2009 20:11
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik ben op dit moment aan de hand van deze site (http://www.xnadevelopment.com/tutorials.shtml) beetje aan het leren werken met xna van microsoft, so far so good. Ik ben nu ook al zo ver dat mij schip zich over het scherm kan bewegen en dat de achtergrond scrolled van rechts naar links

Maar nu dat ik de code heb geschreven (via de tutorial) voor het schieten van kogels, krijg ik een error namelijk deze:

Citaat:
System.NullReferenceException was unhandled
Message="De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld."
Source="Shootorial"
StackTrace:
bij Shootorial.Sprite.LoadContent(ContentManager theContentManager, String theAssetName) in D:UserDocumentsVisual Studio 2008ProjectsShootorialShootorialSprite.cs:regel 31
bij Shootorial.Bullet.LoadContent(ContentManager theContentManager) in D:UserDocumentsVisual Studio 2008ProjectsShootorialShootorialBullet.cs:regel 23
bij Shootorial.Ship.ShootBullet() in D:UserDocumentsVisual Studio 2008ProjectsShootorialShootorialship.cs:regel 114
bij Shootorial.Ship.UpdateBullet(GameTime theGameTime, KeyboardState aCurrentKeyboardState) in D:UserDocumentsVisual Studio 2008ProjectsShootorialShootorialship.cs:regel 60
bij Shootorial.Ship.Update(GameTime theGameTime) in D:UserDocumentsVisual Studio 2008ProjectsShootorialShootorialship.cs:regel 44
bij Shootorial.Game1.Update(GameTime gameTime) in D:UserDocumentsVisual Studio 2008ProjectsShootorialShootorialGame1.cs:regel 111
bij Microsoft.Xna.Framework.Game.Tick()
bij Microsoft.Xna.Framework.Game.HostIdle(Object sender, EventArgs e)
bij Microsoft.Xna.Framework.GameHost.OnIdle()
bij Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.ApplicationIdle(Object sender, EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponent.FDoIdle(Int32 grfidlef)
bij System.Windows.Forms.Application.ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(Int32 dwComponentID, Int32 reason, Int32 pvLoopData)
bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32 reason, ApplicationContext context)
bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoop(Int32 reason, ApplicationContext context)
bij System.Windows.Forms.Application.Run(Form mainForm)
bij Microsoft.Xna.Framework.WindowsGameHost.Run()
bij Microsoft.Xna.Framework.Game.Run()
bij Shootorial.Program.Main(String[] args) in D:UserDocumentsVisual Studio 2008ProjectsShootorialShootorialProgram.cs:regel 14
InnerException:


ja ik kom er zelf niet echt uit wat fout is, want het pad naar de asset bullet.png is goed

dit zijn de codes
class bullet: http://www.plaatscode.be/138036/
class ship: http://www.plaatscode.be/138037/
class sprites: http://www.plaatscode.be/138038/
main class game: http://www.plaatscode.be/138039/

hopelijk kan iemand mij helpen

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 18/11/2009 20:20 (laatste wijziging 18/11/2009 20:22)
Avatar van Stijn PHP expert theContentManager dat je als parameter gebruikt bij de klasse Sprites is niet toevallig null? Test dit eens met een if statement.
Offline Abbas - 18/11/2009 21:15
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Sowieso dat het 'theContentManager' is want bij alle regels die aangehaald worden heeft die er wel iets mee te maken. Dus moet je even gaan debuggen en een breakpoint zetten waar die 'theContentManager' voor het eerst gebruikt wordt en dan stap per stap verder gaan.
Offline kickasgamer - 18/11/2009 21:31
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde dan ga ik eerst eens even wat opzoeken over die breakpoints waar daar heb ik nog niet mee gewerkt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.711s