Ik ben bezig om C# te leren en het gaat nu aardig. Ik gebruik nu XNA om een 3D game te maken, nu ben ik daar nog lang(lang=1jaar) niet, maar ik wil wel alvast wat uitproberen met het XNA framework. Het gaat nu wel allemaal goed, totdat ik een Yes or No dialog wil weergeven. Hiervoor heb ik de volgende code:
if((MessageBox(new IntPtr(0), string.Format("Wilt u TDWoL sluiten?"), "Sluiten?", 4))==1)
{
this.Exit();
}
}
base.Update(gameTime);
}
zoals je misschien zit wordt op regel 11 een messagebox aangemaakt met het type 4, type 4 betekend een yes/no dialog. met een if kijk ik of er op ja(yes)/no(nee) is gedrukt. Helaas werkt die if niet, want ook al druk ik op ja, het venster sluit niet. Met type 0 werkt het wel(alleen ok knop), dan sluit het venster wel.
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat ook type 4 werkt?
Abbas - 27/01/2009 19:13 (laatste wijziging 27/01/2009 19:13)
Crew .NET
Anders moet je eens je resultaat weergeven. Ik heb geen ervaring met XNA, maar kan je niet op een of andere manier dat resultaat in een string/integer steken en dan weergeven wat er dan wel gebeurt als je op de "Ja"-knop klikt? Bijvoorbeeld (is maar een probeersel):
//resultaat van de MessageBox in een integer stoppen
int result = MessageBox(new IntPtr(0), string.Format("Wilt u TDWoL sluiten?"), "Sluiten?", 4);
//het resultaat in een andere MessageBox weergeven
MessageBox(new IntPtr(0), string.Format("Resultaat: {0}", result), "Meh", 0);
//resultaat van de MessageBox in een integer stoppen
int result = MessageBox(new IntPtr(0), string.Format("Wilt u TDWoL sluiten?"), "Sluiten?", 4);
//het resultaat in een andere MessageBox weergeven
ok, het werkt nu allemaal door wat aanpassingen aan de namespaces kan ik nu gewoon System.Windows.Forms gebruiken. Nu wil ik graag ook, dat als de gebruiker op afsluitknop drukt(het x-je rechtsboven) dat je dan een Dialog krijgt met Wilt u aflsuiten etc. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg.