login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Data in tekstbestanden opslaan (Opgelost)

Offline Ultimatum - 14/02/2008 09:02
Avatar van UltimatumPHP expert Ey, ik ben bezig om een film database in C# te maken, maar ik vroeg me af hoe ik het best alle data kan opslaan in flat files. Want ik moet een overzicht van alle films opslaan en alle specifieke data voor een film in 1 bestand. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken.

Ik was ook benieuwd hoe ze dat in andere programma's oplossen. Want ik kijk nu naar het programma All My Movies en daar slaan ze het op in een *.amm file maar daar kan ik de inhoud ook niet van bekijken (Allemaal vreemde tekens).

Iemand die mijn op weg kan helpen? Een tutorial zou helemaal mooi zijn. Alvast bedankt .

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BramBo - 14/02/2008 09:57
Avatar van BramBo JS gevorderde Gewone tekstbestanden zijn wat omslachtig om deze te openen, inlezen en data match. Dus ik zou aanraden een bestaand flatfile db systeem te gebruiken. Toen ik nog actief met PERL werkte werkte ik ook vaak met DBM. Dit is een goed systeem(hoewel het traag wordt na 50k+ records!).

Bekijk eens: http://aspn.act...f.dbm.html

En ik ben er zeker van dat met een eenvoudige google query hier een groot aantal tutorials over te vinden zijn.
Offline Ultimatum - 14/02/2008 10:02
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik zie op die site alleen php, perl enzo staan maar geen .NET. Kan ik dat ook gewoon gebruiken icm .NET of niet?
Offline BramBo - 14/02/2008 10:04
Avatar van BramBo JS gevorderde Durf ik niet met zekerheid te zeggen maar met java gaat het in ieder geval. Bekijk eens een implementatie van DBM: Berkeley DB
Offline Ultimatum - 14/02/2008 10:06
Avatar van Ultimatum PHP expert Zal ik doen, maar ik moet dus met een database werken die ik ook moet installeren en connectie naar moet maken? Want had liever gehad met gewone flatfiles, ik bedoel dan niet .txt files maar desnoods speciale files oid.
Offline BramBo - 14/02/2008 10:09
Avatar van BramBo JS gevorderde DBM, is inderdaad wat je zoekt. het zijn bestanden waarmee je een "connectie" op kan zetten.

http://aspn.act...mopen.html
Offline Mad_Mike - 14/02/2008 11:16
Avatar van Mad_Mike PHP beginner ik maak gebruik van SQLite ivm C#. Dit is een SQL database wat slechts uit 1 enkel bestand bestaat. Verder hoef je ook geen server/service te draaien om ermee te kunnen werken. Alleen de juiste dll file inladen in je project.

Google even op 'C# SQLite' en je zal de nodig info vinden ;)
Offline Ultimatum - 14/02/2008 18:35 (laatste wijziging 15/02/2008 14:39)
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik zal wel eens even kijken naar DBM, en SQLLite klinkt ook wel aantrekkelijk moet ik zeggen . Zal er even naar kijken.

Bedankt voor de suggesties, heb even gekeken en ik ga denk ik sqlite gebruiken, best handig 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s