Ey, ik ben bezig om een film database in C# te maken, maar ik vroeg me af hoe ik het best alle data kan opslaan in flat files. Want ik moet een overzicht van alle films opslaan en alle specifieke data voor een film in 1 bestand. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken.
Ik was ook benieuwd hoe ze dat in andere programma's oplossen. Want ik kijk nu naar het programma All My Movies en daar slaan ze het op in een *.amm file maar daar kan ik de inhoud ook niet van bekijken (Allemaal vreemde tekens).
Iemand die mijn op weg kan helpen? Een tutorial zou helemaal mooi zijn. Alvast bedankt .
Gewone tekstbestanden zijn wat omslachtig om deze te openen, inlezen en data match. Dus ik zou aanraden een bestaand flatfile db systeem te gebruiken. Toen ik nog actief met PERL werkte werkte ik ook vaak met DBM. Dit is een goed systeem(hoewel het traag wordt na 50k+ records!).
Zal ik doen, maar ik moet dus met een database werken die ik ook moet installeren en connectie naar moet maken? Want had liever gehad met gewone flatfiles, ik bedoel dan niet .txt files maar desnoods speciale files oid.
ik maak gebruik van SQLite ivm C#. Dit is een SQL database wat slechts uit 1 enkel bestand bestaat. Verder hoef je ook geen server/service te draaien om ermee te kunnen werken. Alleen de juiste dll file inladen in je project.
Google even op 'C# SQLite' en je zal de nodig info vinden ;)