Maar ook niet. Ik draai deze applicatie via F5 van Microsoft Visual Studio 2005, dat zou toch niets mogen uitmaken?
Het is ook een nieuw project dus er staat verder geen andere code in die het problemen kunnen zijn. Heb ook andere tutorials gevonden maar die waren onduidelijk en daar kregen ik fouten die ik niet goed kon oplossen.
Dus als iemand wel een turorial heeft gevonden die het bij hem doet dan wil ik dat ook wel weten
Uit de toolbox moet je "ContextMenuStrip" en "NotifyIcon" naar de form slepen.
Abbas - 08/09/2007 19:28 (laatste wijziging 08/09/2007 19:39)
Crew .NET
Of, om het meer zoals Ultimatum z'n eerste code te doen:
Klik in Design-mode 1x op je Form. Zet het Properties-kader op Events en vul bij 'Resize' dit in: myForm_Resize. (eigen gekozen naam)
Hier is nog een extratje. De code voor als je op het icoontje in de taakbalk klikt dat het programma terug groot wordt of terug weggaat als het al open staat. Sleep een notifyIcon naar je Form. Stel bij de Properties hiervan een Click-Event in, geen DoubleClick! (Ik heb het event "myIcon_Click" genoemd)
Dat had ik ook maar het werkt nog steeds niet? Had je jouw code al getest? En zou je dat project misschien kunnen sturen? Dan leer ik daar weer van
Abbas - 09/09/2007 15:05 (laatste wijziging 09/09/2007 15:06)
Crew .NET
Ik kan je dat project niet geven, dat is te groot om zomaar eventjes te "geven".
Maar... ik zou je niet hulpeloos laten! Ik heb een apart projectje aangemaakt met de code die je nodig hebt, en alles werkt. KLIK
Ik kan je dat project niet geven, dat is te groot om zomaar eventjes te "geven".Â
Maar... ik zou je niet hulpeloos laten! Ik heb een apart projectje aangemaakt met de code die je nodig hebt, en alles werkt. KLIK
Dat bedoelde ik ook, anders moest ik daar weer de juiste code uit zoeken . Vet het werkt ook nog , maar nu staat er gelijk een icoontje in de tray, kan dat ook pas als er geresized is?
Abbas - 09/09/2007 19:08 (laatste wijziging 09/09/2007 19:27)
Crew .NET
Ja, dat kan! Je stelt bij de properties de Visible van het Icon op False. Daarna als het verkleint wordt maak je het visible en bij het terug groot maken maak je het weer invisible.
KLIK, ik heb het project aangepast hiernaar en opnieuw online gezet.