Moderator |
|
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar meestal helpt het om de dingen die je al weet op een rij te zetten. Dit kan dan als een specificatie dienen voor hetgeen je probeert te maken. Wat ik mij van lingo herinner is het volgende:
Het doel is het raden van een woord ter lengte van X karakters binnen een Z aantal pogingen. Initieel worden hier Y (Y < X) karakters van bekend gemaakt. Elke poging mag een woord van X karakters ingegeven worden, deze hoeft niet per se overeen te stemmen met letters die al op de goede plaats van het te raden woord staan. Het is niet toegestaan (is niet zinnig) om twee keer hetzelfde woord op te geven. Per letter wordt aangegeven of:
- de letter op de goede plaats staat, of
- de letter op de verkeerde plaats staat, maar wel in het te raden woord voorkomt, of
- de letter totaal niet in het woord voorkomt.
Het spel houdt op als:
- het aantal pogingen Z is verstreken en het woord niet is geraden, of
- het woord is geraden.
Je zou het te raden woord random kunnen kiezen uit een voorgedefinieerde lijst van woorden (die je zelf zult moeten aanmaken). Voor testdoeleinden kun je volstaan met slechts één of enkele woorden, maar dus wel met de mogelijkheid om deze woorden-bibliotheek later uit te breiden.
Je zou ook extra eisen kunnsen opleggen aan de letters die initieel bekend worden gemaakt bijvoorbeeld:
- dit zijn er altijd precies twee karakters (anders wordt het raden van het woord nogal triviaal, tenzij je 32-letter-lingo maakt )
- de karakters die bekend worden gemaakt staan nooit naast elkaar (er zit altijd ten minste 1 onbekende letter tussen)
(EXTRA)
Ik weet niet of in jouw spel twee teams dit kunnen spelen? Hebben zij ook een afstreepkaart en ballenbak?
Waar past jouw vraag precies in dit verhaal? |