Lid |
|
Goed ik zal alles uitleggen.
Ik maak een windows applicatie met visual basic 2010
Ik maak een kassa programmatje voor om in een frituur mee te werken.
Ik heb voor elk product een apart button gemaakt en rechts van mijn buttons heb ik een textbox waar dat hij telkens als er een button gedrukt wordt de prijzen optelt.
En onder elk button wil ik van mijn database een prijs geven.
Bijvoorbeeld:
btnHamburger moet een waarde krijgen van mijn database: kolom Prijzen rij hamburger.
Veel code heb ik niet, ik heb enkel een inlog scherm gemaakt voor de uitbater en dat werkt.
Ik heb een database gemaakt op access met 1 tabel en bevat maar 3 kolommen
-ID
-Naam van het product
-Prijzen
Ik heb mijn database disconnected verbonden met mijn project.
Maar hier zit ik nu vast. Hoe moet ik nu verder. Dus ik heb niets van codering om mijn buttons met mijn waarde te linken.
-----------------------------------------
Ik heb ondertussen een query gemaakt voor een prijs te halen van mijn database
dit is mijn qryExtraGroot()
SELECT Prijs
FROM Prijzen
WHERE (Id = 1)
SELECT Prijs FROM Prijzen WHERE (Id = 1)
wat zou ik hier moeten schrijven?
Private Sub PrijzenBindingNavigatorSaveItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
Me.Validate()
Me.PrijzenBindingSource.EndEdit()
Me.TableAdapterManager.UpdateAll(Me.DtsKassa1)
End Sub
Private Sub Algemeen_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
'TODO: This line of code loads data into the 'DtsKassa1.Prijzen' table. You can move, or remove it, as needed.
Me.PrijzenTableAdapter.Fill(Me.DtsKassa1.Prijzen)
End Sub
Private Sub btnEGroot_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnEGroot.Click
End Sub
Private Sub PrijzenBindingNavigatorSaveItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Me.Validate() Me.PrijzenBindingSource.EndEdit() Me.TableAdapterManager.UpdateAll(Me.DtsKassa1) End Sub Private Sub Algemeen_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load 'TODO: This line of code loads data into the 'DtsKassa1.Prijzen' table. You can move, or remove it, as needed. Me.PrijzenTableAdapter.Fill(Me.DtsKassa1.Prijzen) End Sub Private Sub btnEGroot_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnEGroot.Click End Sub
|