Lid |
|
Hey allemaal,
Onze school wilt enkele meerkeuze toetsen via een computer laten afnemen, als It ondersteunend personeelslid hebben ze mij gevraagd zo een programma te schrijven. Ik heb wel kennis van PhP en een klein beeje Visual Basic, Maar hoe zou ik hier aan beginnen?
Bedoeling is dat je met een naam kan inloggen, dan zijn er 5 reeksen van telkens 15 vragen met een tijdslimiet van 10 minuten. Per reeks moet er aan het eind het resultaat getoond worden en kunnen afgeprint worden. Is de leerling geslaagd dan krijgt het de volgende reeks met 15 vragen voor geschoteld. Het programma zou op een CD-rom moeten gezet kunnen worden en eenvoudig te installeren zijn op een computer. En last but not least moeten de gegevens op de computer bewaard worden (liefst met een paswoord) om achteraf lijstjes af te drukken, met oa wie de toets heeft afgelegd en met welke resultaten.
Kan ik met PhP + MySQL aan de slag of ben ik beter met een meer traditionele programmeer taal zoals VB.net (omdat het op CD -> PC moet kunnen)?
Misschien bestaat er al een soort van 'framework' waarmee ik kan beginnen en verder aanpassen naar mijn specifieke wensen?
Of misschien is er wel iemand die iets gelijkaardigs heeft gemaakt en mij hiermee wilt verder helpen. (financiële vergoedingen kan ik voorleggen, 'but dont put your hopes up too much!')
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mvg,
Stuke
|