login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Item invoeren in database (onrechtstreeks) | Pagina 2

48 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 28/03/2008 17:59
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dan moet je je SQL server openen en de Service aanzetten.
Offline zotte - 28/03/2008 18:07
Avatar van zotte Lid hoe doe je dat?
Offline Abbas - 28/03/2008 18:14

Crew .NET
Je installeert de SQL Server Management Studio Express 2005 en die open je en dan als die geinstalleerd is kan je dat openen en connecten en loopt de service doe je nodig hebt.
Offline zotte - 28/03/2008 18:31
Avatar van zotte Lid Ik moet een server naam opgeven??
Offline Abbas - 28/03/2008 18:45

Crew .NET
Man, je zoekt op Google even naar die Studio Express het geen ik daarvoor zei. Je downloadt de install-file en installeert het programma. Dit is om gemakkelijk je server te beheren. Als dit alles klaar is open je het programma en komt er een kader om te verbinden met de server. Je klikt gewoon op 'Connect' en klaar. Je sluit het programma en dan doe je verder met jouw project...
Offline zotte - 28/03/2008 18:46
Avatar van zotte Lid Ik heb het geinstaleerd.
En ik moet een server naam opgeven voordat ik kan connecten
Offline Abbas - 28/03/2008 18:52

Crew .NET
Gewoon: \SQLEXPRESS
Offline zotte - 28/03/2008 18:55
Avatar van zotte Lid Ok deed ik en hij geeft volgende error:

Cannot connect to \SQLEXPRESS.

An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 25 - Connection string is not valid) (Microsoft SQL Server, Error: 87)
Offline Abbas - 28/03/2008 19:07 (laatste wijziging 28/03/2008 19:10)

Crew .NET
Als servernaam geef je op: naam_van_jouw_pc\SQLEXPRESS

En anders als dat niet lukt doe je dit:
Menu View --> Registered Servers. Je ziet dan 'Database Engine' met een subitem. Reschterklik op dat item en kies voor 'Start'. Nadien kan je je wel inloggen op de server.
Offline zotte - 28/03/2008 19:10
Avatar van zotte Lid Gaat nog niet geeft deze fout:

Cannot connect to HP_PAVILION\SQLEXPRESS.

An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified) (Microsoft SQL Server, Error: -1)
Offline Abbas - 28/03/2008 19:16

Crew .NET
Die 'HP_PAVILION' is toch de computernaam en niet de gebruikersnaam he? Want het moet de computernaam zijn. En dat moet bij de ServerName, als ServerType kies je DataBase Engine. En als authentication kies je voor 'Windows Authentication'.
Offline zotte - 29/03/2008 08:48
Avatar van zotte Lid Ok heb ik geprobeerd maar werkt nog niet, maar moet ik iets veranderen in mijn programma zelf nl Data Scource van .\SQLEXPRESS naar HP_Administrator\SQLEXPRESS ?
  1. Data Source=HP_Administrator\SQLEXPRESS; AttachDbFileName=C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Mijn documenten\Shell.sdf; Integrated Security=True; User Instance=True
Offline Abbas - 29/03/2008 12:51

Crew .NET
Nee dat moet zonder die naam, gewoon ".\SQLEXPRESS"
Offline zotte - 29/03/2008 13:16 (laatste wijziging 29/03/2008 14:56)
Avatar van zotte Lid ok heb ik geprobeerd maar lukt niet. Geeft deze fout:

Cannot connect to HP_Administrator\SQLEXPRESS.

An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified) (Microsoft SQL Server, Error: -1)
Offline Abbas - 29/03/2008 15:32

Crew .NET
Probeer eens eerst terug bij de Registered Servers dat subitem te starten en dan open je een nieuwe query. Druk hiervoor op de knop linksboven 'New Query'. Voer hier dan deze code in:
  1. EXEC sp_configure 'user instances enabled',1;
  2. RECONFIGURE;
Voer dan deze query uit door op de knop 'Execute' te klikken. Daarna zou het moeten lukken om te connecten met de server.
Offline zotte - 29/03/2008 17:35 (laatste wijziging 29/03/2008 17:37)
Avatar van zotte Lid Welk subitem?

Er staat alleen "Database Engine"
maar daar staat niets van start bij
Offline Abbas - 29/03/2008 17:46

Crew .NET
Links van die 'Database Engine' staat normaal gezien een '+'-teken. Daar klik je op en dan komt er onder die 'Database Engine' een subitem. En dààr moet je met de rechtermuisknop op klikken en voor 'Start' kiezen. Als dat subitem er niet is wil dat zeggen dat je je SQL-server niet (goed) hebt geinstalleerd. Klik HIER voor de URL en scroll naar beneden tot je drie knoppen ziet staan. Klik op de onderste. Downloaden en installeren dan!
Offline zotte - 29/03/2008 17:50
Avatar van zotte Lid Ik heb daar geen '+'-teken staan ben het nu aan het her installeren
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s