Crew .NET |
|
@wimmarien: je hebt gelijk in het geval dat de Control op voorhand (niet dynamisch) is aangemaakt. Als dat wel zo is kan je de waarde niet zomaar ophalen met id_van_tekstvak.Text!
Ik heb een test gedaan en de code hieronder werkt. Er wordt dynamisch een TextBox aangemaakt en op de Form geplaatst. De Button staat er al standaard. Bij het klikken op de knop wordt de waarde uit de TextBox gehaal en in een MessageBox weergegeven.
De code
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Dim txt_lpy As TextBox = New TextBox()
txt_lpy.Location = New System.Drawing.Point(100, 100)
txt_lpy.Text = "Dynamisch tekstvak"
txt_lpy.Name = "myTB"
txt_lpy.TextAlign = HorizontalAlignment.Right
txt_lpy.Size = New System.Drawing.Size(150, 20)
Me.Controls.Add(txt_lpy)
End Sub
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim waarde As String
waarde = Controls("myTB").Text
MessageBox.Show(waarde)
End Sub
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Dim txt_lpy As TextBox = New TextBox() txt_lpy.Location = New System.Drawing.Point(100, 100) txt_lpy.Text = "Dynamisch tekstvak" txt_lpy.Name = "myTB" txt_lpy.TextAlign = HorizontalAlignment.Right txt_lpy.Size = New System.Drawing.Size(150, 20) Me.Controls.Add(txt_lpy) End Sub Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Dim waarde As String waarde = Controls("myTB").Text MessageBox.Show(waarde) End Sub
|