login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Categorie -- Titel -- Projecten

Offline lasdesigner - 20/10/2005 17:08
Avatar van lasdesignerPHP beginner Hallo mensen, ik wil zoiets maken:

-----------------------------------------------------------
Project | Opdrachtgever | Website
+ Wat voor website?
test luuk www.test.nl
- Andere titel

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Welke if/else moet ik gebruiken en wat wordt mijn whiles?
groet,
Luuk

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 20/10/2005 17:09
Avatar van Ibrahim PHP expert kun je iets beter uitleggen ik snap het niet helemaal wil je verschillende categorieen en dan daaronder subcategorieen ofzo 
Offline lasdesigner - 20/10/2005 17:11
Avatar van lasdesigner PHP beginner Ja zoiets.
Kijk je hebt eerst wat het is dus
opdrachtgever project website etc.
dan daaronder krijg je een soort categorie bijv.

Gemaakte website's
Nog moeten maken website's
Geen zin in websites (zeg maar wat)

En dan daaronder moeten de projecten komen. Die bij die titel horen, en ik moet de categorien kunnen wijzigen/toevoegen/verwijderen. Maar de subcategeroeien (dus de titels, opdrachtgevers en de urls) ook kunnen toevoegen per categorie.
Offline Ibrahim - 20/10/2005 17:14 (laatste wijziging 20/10/2005 17:52)
Avatar van Ibrahim PHP expert zie nemesiskoens tutorial over forums maken. Daar gebruikt hij de $_GET array om dat op te lossen. (helemaal onder alle functies )

edit: Ik heb een voorbeeld scriptje gemaakt. Kan niet zeggen of ie foutloos is... maar jah niet iedereen is perfect:

1. <?php
  2. /*
  3. tabbelen ong.:
  4. -cat_id
  5. -cat_naam
  6. -cat_uitleg
  7.  
  8. -opdracht_id
  9. -cat_id
  10. -opdracht_titel
  11.  
  12. -gegevens_id
  13. -opdracht_id
  14. -cat_id
  15. -gegevens...
  16.  
  17. bij elke keer dat je bijv. een opdracht aanmaakt,
  18. sla je de categorie id nummer op in de tabel met opdrachten. Hetzelfde geld voor de gegevens alleen dan sla je ook de id van de opdracht
  19. */
  20.  
  21.  
  22. $cat=mysql_query("SELECT * FROM categorieen") or die(mysql_error()); //alle categorieen selecteren
  23.  
  24. $opdracht=mysql_query("SELECT * FROM opdracht WHERE cat_id='".htmlspecialchars(addslashes($_GET['cat']))."'") or die(mysql_error()); //alle opdrachten selecteren waarvan de idnummer in
  25. // de adresbalk staat
  26.  
  27. $gegevens=mysql_query("SELECT * FROM gegevens WHERE cat_id='".htmlspecialchars(addslashes($_GET['cat']))."' AND opdracht_id='".htmlspecialchars(addslashes($_GET['opdracht']))."'") or die(mysql_error());
  28. //zelfde als de andere querys
  29.  
  30.  
  31. if((!isset($_GET['cat']) && !is_numeric($_GET['cat'])) && (!isset($_GET['opdracht']) && !is_numeric($_GET['opdracht'])) && (!isset($_GET['gegevens']) && !is_numeric($_GET['gegevens']))
  32. {
  33. while($cat_fetch=mysql_fetch_assoc($cat))
  34. {
  35. echo '<a href="?cat='.$cat_fetch['cat_id'].'">'.$cat_fetch['cat_naam'] .'</a> <br />'. $cat_fetch['cat_uitleg'] .'<br /><br />';
  36. }
  37. }
  38. //de bovenste: als er geen cat_id en geen opdracht_id en geen gegevens_id is laat dan de categorieen zien
  39.  
  40. if((isset($_GET['cat']) && is_numeric($_GET['cat'])) && (!isset($_GET['opdracht']) && !is_numeric($_GET['opdracht'])) && (!isset($_GET['gegevens']) && !is_numeric($_GET['gegevens']))
  41. {
  42.  
  43. while($opdracht_fetch=mysql_fetch_assoc($opdracht))
  44. {
  45. echo '<a href="">'.$opdracht_fetch['opdracht_titel'].'</a>';
  46. }
  47. }
  48. //de tweede als er WEL een categorie_id is maar geen opdracht/gegevens id laat dan de opdrachten zien
  49.  
  50. if((isset($_GET['cat']) && is_numeric($_GET['cat'])) && (isset($_GET['opdracht']) && is_numeric($_GET['opdracht'])) && (!isset($_GET['gegevens']) && is_numeric($_GET['gegevens']))
  51. {
  52. while($gegevens_fetch=mysql_fetch_assoc($gegevens))
  53. {
  54. echo //gegevens echoen he :)
  55. }
  56.  
  57. }
  58. //laatste: als er wel een cat_id is en ook nog eens een opdracht id maar geen gegevens_id
  59.  
  60. ?>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s