login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

punt in php mysql?

Offline lau - 09/10/2005 00:12
Avatar van lauHTML interesse Hi.. misschien een simpel vraagje

Waar staat die punt voor in een php mysql code, gaat om volgende punt:
  1. <?php
  2. $strsql = "SELECT userid as 'User ID',password as 'Password',username as 'Name',email as 'E-Mail',active as 'Active'" ;
  3. $strsql .=" FROM pages_t_users ORDER BY userid ASC";
  4. ?>

Dus die punt na: $strsql . (<--)

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 09/10/2005 00:18 (laatste wijziging 09/10/2005 00:19)
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je die punt weglaat word $strsql overschreven, anders "geupdate"/"toegevoegd"
Offline lau - 09/10/2005 00:21
Avatar van lau HTML interesse Dus die punt staat voor het toevoegen van een extra regel? Eigenlijk kan ik dus nog meer van die $strsql .= huppeldepub toevoegen onder elkaar?
Offline Gerard - 09/10/2005 00:22 (laatste wijziging 09/10/2005 00:28)
Avatar van Gerard Ouwe rakker ja, maar aangezien je SQL al stopt na ';' hebben die extra regels weinig toegevoegde waarde aangezien mysql_query() na de eerste ; stopt.

Wat je dus wel zou kunnen doen is je query wat meer structuur geven

voorbeeld:

1. <?php
  2. $sSelectMemberInfo = "SELECT username, user.usergroupid, usergroupname";
  3. $sSelectMemberInfo .= "FROM user, usergroups";
  4. $sSelectMemberInfo .= "WHERE user.usergroupid = usergroups.usergroupid";
  5. $sSelectMemberInfo .= "AND username = 'Proximus';";
  6. ?>

Zoals je ziet 'set' ik de variabele bij de eerste regel. Daarna voeg ik alleen maar info toe aan mijn query.

Ik zou deze variabele later in het script ook weer kunnen gebruiken, zolang ik maar zorg dat de eerste regel dan ook geset wordt en niet aan toegevoegd wordt (dus dat ik = gebruik ipv .=).

Anders (bij .=) zou hij de eerste query alleen maar weer uitvoeren en daarna stoppen. Je zou dan dezelfde informatie krijgen als je bij bovenstaande query al krijgt.
Offline Legolas - 09/10/2005 11:30
Avatar van Legolas Onbekend De '.' in PHP heeft dezelfde functie als de + in Javascript, alleen de + in Javascript kan ook nog dingen bij elkaar optellen.

Zoals Proximus al zegt, wordt er aan de huidige variabele informatie toegevoegd, maar (ook al is het erg slordig) kan de .= ook een nieuwe variabele maken, zo dus:

1. <?PHP
  2. $sExample .= 'Jup';
  3. echo $sExampe;
  4. ?>

De output: 'Jup'.

De meest gebruikte methode volgens mij, is inderdaad wat Proximus al zegt, een bestaande variabele die je langer wilt maken. Dit dus:

1. <?PHP
  2. $sExample = 'Jup';
  3. $sExample .= 'pah';
  4. echo $sExample;
  5. ?>

De output: 'Juppah'.

Als je eerst een array hebt als variabele, en dan een string, integer of bool, toevoegt aan deze array, komt er iets vreemds (vind ik overigens):

1. <?PHP
  2. $sExampleArray = Array();
  3. $sExampleArray .= 'Huh';
  4. echo $sExampleArray;
  5. ?>

De output: 'ArrayHuh'.

Dit had ik eigenlijk niet verwacht, maar toch doet PHP dat zo (PHP5 dan in ieder geval).

Integers waarachter een string wordt geplaatst, worden gewoon strings, beginnend met de eerste integer.

Verder is er nog een methode met de '.' om 2 strings aan elkaar te koppelen, dat gaat zo:

1. <?PHP
  2. $sExample = 'Eerste'.'Tweede';
  3. echo $sExample;
  4. ?>

Output: 'EersteTweede'.

Dit werkt zo ook bij MySQL Query's, als ze strings zijn, dus als ze nog als string in een PHP variabele staan zoals in jouw voorbeeld hierboven.

Hoop dat het nu duidelijk is 
Offline Dolfje - 09/10/2005 14:28
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Dat komt eigenlijk van:

$blaat = "Hoi, ";
$blaat = $blaat."Hoe gaat het?";

om dit korter te schrijven doe je gewoon dit
$blaat .= "Hoe gaat het?";
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten