login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Where dag niet vandaag is

Offline webstab - 25/09/2005 18:02 (laatste wijziging 25/09/2005 18:03)
Avatar van webstabPHP ver gevorderde
  1. <?php
  2. $maand = date("m");
  3. $dag = date("d");
  4. $jaar = substr (date("Y"), -2);
  5. $aantaldagenquery = mysql_query("SELECT * FROM log WHERE day!='".$dag."' AND month!='".$maand."' AND year!='".$jaar."' GROUP BY day,month,year ORDER BY year DESC,month DESC, day DESC LIMIT 50") or die (mysql_error());
  6. ?>
Ik wil dat hij de laatste 50 dagen selecteert buiten de dag van vandaag. Maar zo selecteert hij niets.
De fout ligt uitsluitend in de WHERE want wanneer ik die eruitknipt selecteert hij de laatste 50, alleen de huidige dag erbij.

Als vanalles geprobeerd, maar ik weet niet goed hoe ik mijn WHERE moet opstellen

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline b4nkr0bz0r - 25/09/2005 18:04
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde != kent MySQL volgens mij niet, <> en NOT wel...dus WHERE NOT = ....
Offline webstab - 25/09/2005 18:09 (laatste wijziging 25/09/2005 18:12)
Avatar van webstab PHP ver gevorderde
  1. $aantaldagenquery = mysql_query("SELECT * FROM log WHERE NOT day='".$dag."' AND month='".$maand."' AND year='".$jaar."' GROUP BY day,month,year ORDER BY year DESC,month DESC, day DESC LIMIT 50") or die (mysql_error());
geeft hetzelfde resultaat. Ik dacht dat != wel werkte bij mysql want ik gebruik het toch zo al eventjes en nog nooit moeilijkheden gehad.
Volgens mij is mijn where fout opgesteld, de voorwaarde is gewoon fout, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen.
Offline rambo - 25/09/2005 18:13
Avatar van rambo HTML beginner Hoezo gebruik je allemaal verschillende kolommen voor dag, maand en jaar. Hier is het datetime type bij uitstek geschikt voor.
Offline webstab - 25/09/2005 18:18
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Weet ik, maar dat merkte ik pas achteraf. Maar ik heb het wel ook in time() opgeslagen, maar daar ben je waarschijnlijk ook niet zoveel mee. Tenzij je eerst de seconden van de huidige dag gaat berekenen.
Maar volgens mij is het zo ook wel mogelijk, maar hoe moet de WHERE dan precies zijn?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s