login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Berichten sinds laatste bezoek

Offline Frederic - 23/09/2005 17:29
Avatar van FredericPHP ver gevorderde I need some advice 
Ik gebruik op een forum volgende query voor het ophalen van de actiefste berichten:
  1. <? $sql = mysql_query("SELECT leden_start.gebruikersnaam AS gebruikersnaam_start, leden_start.id AS ledenid_start, leden_laatste.gebruikersnaam AS gebruikersnaam_laatste, leden_laatste.id AS ledenid_laatste, forum_topic.*, forum_topic.id AS topicid, forum_categorie.id AS categorieid, forum_categorie.naam AS categorienaam FROM leden AS leden_start, leden AS leden_laatste, forum_topic, forum_categorie WHERE forum_topic.lid = leden_start.id AND forum_topic.categorie = forum_categorie.id AND forum_topic.status != 2 AND forum_topic.laatste_bericht_door = leden_laatste.id ORDER BY laatste_bericht DESC LIMIT 0,35")

Nu, de recente berichten worden mooi weergegeven, maar nu zou ik graag hebben dat de berichten die gepost zijn na het vorige bezoek in een ander kleurtje komen. Tjsah: de vraag: hoe moet ik dat fixen? Moet ik dan een extra databasekolom bijmaken, via sessies werken, cookies gebruiken? Ik dacht eerst aan de DB oplossing, maar dan weet ik niet goed hoe te zeggen 'het vorige bezoek'. Oh ja, als ik dan die datum heb kan ik die gewoon vergelijken met de laatste reactiedatum, en indien groter dan een ander kleurtje pakken, toch?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline brechtjeu - 23/09/2005 17:39
Avatar van brechtjeu Onbekend ja, ik denk dat dat een goed idee is 
succes
Offline Frederic - 23/09/2005 18:35
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde WTF?
Het is geen vraag, geen voorstel ofzo he 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s