login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tabel opnieuw ophalen

Offline bertenz - 21/09/2005 14:09
Avatar van bertenzHTML beginner Voor een logboek heb ik een MySQL-tabel aangemaakt waarin alle gegevens worden opgeslagen. Bij mij thuis werkt het allemaal perfect, maar als ik op school de gegevens eenmaal opgehaald heb, en daarna een regel in het logboek toevoeg, krijg ik die regel niet op het scherm te zien.
Dus wanneer ik iets toevoeg en op de php-pagina kijk of het ook echt is toegevoegd, zie ik die regel er niet bij staan. Ook wanneer ik die php-pagina vernieuw, komt de regel er niet onder te staan.
Als ik daarna op een andere computer kijk, blijkt het dat de gegevens wel zijn toegevoegd aan de database.
Ik denk dat het te verhelpen is door de tabel opnieuw in te laden, maar hoe zorg ik ervoor dat telkens als het logboek geopend wordt, dat de tabel weer opnieuw ingeladen wordt? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Bertenz

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sc0tTy - 21/09/2005 14:33
Avatar van Sc0tTy PHP interesse draait je school op een proxy ?
Offline bertenz - 21/09/2005 14:49
Avatar van bertenz HTML beginner Ik zou het niet weten, aangezien ik niet echt weet wat "een proxy" inhoudt of waar je het aan kunt herkennen.
Offline Sc0tTy - 21/09/2005 14:52
Avatar van Sc0tTy PHP interesse een proxy kan poorten blokeren , site's blokkeren, ook kan hij site's cachen
Offline bertenz - 22/09/2005 16:50 (laatste wijziging 27/09/2005 16:56)
Avatar van bertenz HTML beginner Ik heb het vandaag kunnen vragen bij afdeling ICT en ze hebben inderdaad een Proxy-server draaien.
Kan ik er dan niet met een of ander script voor zorgen dat de pagina telkens automatisch opnieuw opgehaald wordt?

Bertenz
Offline ikkedikke - 27/09/2005 20:35 (laatste wijziging 27/09/2005 20:37)
Avatar van ikkedikke PHP expert headers meesturen dat ze niet gecacht worden;-)
zie: www.php.net/header
Offline bertenz - 28/09/2005 13:23
Avatar van bertenz HTML beginner Bedankt, ik ga het binnenkort meteen even proberen.

Bertenz
Offline Thomas - 28/09/2005 13:38 (laatste wijziging 28/09/2005 13:39)
Avatar van Thomas Moderator Of, wat ik dan doe (misschien omslachtig):
Als je de pagina laad nadat je zojuist iets hebt ingevuld (je zou dan direct de nieuwe gegevens moeten zien), voeg je ?refresh=1 toe aan de URL en hier controleer je op in php. Als $_GET['refresh'] bestaat en gelijk is aan 1, verstuur je een header met de locatie van die zelfde pagina (en dan zonder $_GET['refresh'] uiteraard).
Dit zou je pagina(gegevens) dan ook moeten verversen.

Het hangt er ook een beetje van af waar je gegevens invoert (zelfde pagina - andere pagina (window/frame/...)).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s