login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

webshop beginnen

Offline lasdesigner - 18/09/2005 15:40
Avatar van lasdesignerPHP beginner Hallo, ik ben bezig met het ontwerpen van een webshop.
Nu heb ik een paar vraagjes voordat ik begin.

Ik wil niet dat mensen zich eerst moeten inloggen voordat ze alles kunnen bestellen. Hoe kan ik dan het beste de pagina winkelwagenbekijken.php maken?

(De aantallen moeten daarin ook nog gewijzigd kunnen worden.)

Moet ik dan alles met sessies gaan doen? Of met cookies, of hebben jullie een goed/beter idee.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline haytjes - 18/09/2005 15:58
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
'k denk best Sessies, omdat de data weg mag als je de browser sluit.
Of heb 'k 't mis??
Offline lasdesigner - 18/09/2005 16:48 (laatste wijziging 18/09/2005 16:48)
Avatar van lasdesigner PHP beginner nee juist liefste niet, dus dacht ik aan cookies!
Edit Ja dat is waar. Dat is wel balen, maar niet mijn idee:)
Offline Stefan14 - 18/09/2005 17:33 (laatste wijziging 18/09/2005 17:33)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde tupac:
Als mensen zich niet hoeven in te loggen kan je als het ware zonder problemen producten voor een ander adres bestellen. Leuk om mensen mee te peste

dat kan ook als je wel moet inloggen. gewoon een willekeurige account aanmaken met foute adres gegevens.
Offline nemesiskoen - 18/09/2005 18:19
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Euhm sessies en cookies zijn niet nodig. Gewoon uit de database lezen als ze toch moeten inloggen. Een tabel via het lidid linken aan de leden tabel. En ze zo laten kiezen, elke keer ze iets kiezen dit updaten in de tabel. En als ze besteld hebben alles wegschrijven in een andere tabel waarvan een geprinte versie alleen toonbaar is aan admins. Vervolgens ook nog eens de tabel waar alle "tijdelijke bestellingen" instaan opkuisen. En misschien hier ook een button voor inbouwen MET bevestiging.
Offline Maarten - 18/09/2005 18:31
Avatar van Maarten Erelid En als ze niet moeten inloggen: alles in een sessie-array duwen:
$_SESSION['verkoop'][] = product1;
$_SESSION['verkoop'][] = product2;
$_SESSION['verkoop'][] = product3;
$_SESSION['verkoop'][] = product4;

Maar je zou dit kunnen doen, maar achteraf voor de betaling moet je gewoon registratie gebruiken, anders ben je de *** 
Offline lasdesigner - 18/09/2005 18:53
Avatar van lasdesigner PHP beginner Ok bedankt! Ik denk dat het zo wel gaat lukken.
Murfy, ja het is niet voor mij, ik zou ook een registratie + inlog gemaakt hebben.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s