login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

if else functie

Offline Steven - 05/09/2005 17:38
Avatar van StevenHTML interesse heyz,

ik ben bezig met een clan systeempje naar eigen idee. Nu wilde ik het zo maken, dat als de admin een gebruiker toevoegd, hij de optie heeft: Admin ja / nee. zodat als iemand kijkt op de memberspage de admins rood gedrukt zijn.

Hoe moet ik dit maken? vooral een tip met de mysql zou handig zijn. Ik heb wel begrepen dat het iets met 1 en 0 wordt. Anders een link naar een tut? bvd sTeven

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 05/09/2005 17:53
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik denk dat een stukje logisch nadenken je een stukje verder helpt.

Je zult iets moeten maken waarmee je kan identificeren dat een gebruiker admin is of niet. Maak gewoon een extra veld in de database aan `admin` (voorbeeld). Zet hier een 1 in als men admin is, als men geen admin is dan zet je hier een 0 in.

die 1/0 kan je gewoon doen aan de hand van een checkbox dan 
Offline roelh - 05/09/2005 17:57 (laatste wijziging 05/09/2005 17:57)
Avatar van roelh PHP gevorderde Of je zet gewoon in database "Admin" & "Lid"
  1. <?
  2. if($status == "Admin") {
  3.  
  4. // dna krijgt hij kleur rood
  5.  
  6. } else {
  7.  
  8. // kleur zwart ofzo...
  9. } ?>

Try it 
Offline Thomas - 05/09/2005 19:03 (laatste wijziging 05/09/2005 19:04)
Avatar van Thomas Moderator Jaaah, en als register_globals aanstaat, kun je mooi drop_my_entire_database.php?status=1 aanroepen!

Whee! \:cool:/

Die controle van roelh is dus misschien niet zo verstandig.

Als je dan toch een boolean (alias van TINYINT(1)) gebruikt in je database die aangeeft is of iemand een admin is, noem deze kolom dan is_admin oid, dat is misschien wat logischer.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s